Przetarg na budowę odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od ronda na ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 przy al. Karkonoskiej wygrała spółka Skanska. Jednak protest złożony przez Budimex do Krajowej Izby Odwoławczej spowodował, że inwestycji nie można rozpocząć.
Do przetargu na zbudowanie ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia stanęło 15 firm. Chodzi o fragment WOW o długości 3,5 km, od ronda na wrocławskiej ul. Grota-Roweckiego przez wieś Wysoka do węzła A4 Bielany Wrocławskie przy al. Karkonoskiej.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Wszystkie oferty znacznie wyższe niż się spodziewano
Po otwarciu ofert we wrześniu 2024 roku okazało się, że wszyscy wykonawcy wycenili prace na znacznie wyższe kwoty, niż przewidział inwestor. Najniższa oferta wyniosła 264 mln zł i pochodziła od spółki Skanska, a najwyższa aż 454 mln zł i wpłynęła od firmy Primost Południe z Będzina.
Wszystkie komentarze
Już pal licho, że droga będzie jednojezdniowa. Ale skrzyżowania jednopoziomowe w ciągu obwodnicy trzeciego największego miasta w kraju to faktycznie musiał zaprojektować tytan intelektu.
Pewnie ten sam tytan, który wymyślił jednojezdniową Buforową (1+1) w kierunku WOW, A4 i powstającego (w czasie projektowania tej drogi) Jagodna plus sypialnie na południe od Wrocławia. Albo tego geniusza, który przy projektowaniu linii tramwajowej na Gaj zapomniał o Szpitalu Uniwersyteckim na Borowskiej, który do dziś jest pozbawiony dobrego dojazdu z centrum.
Wrocław Miasto Absurdów Komunikacyjnych. I jak to zmienić?
Nie dość, że budują to kuriozum chyba już ze 20 lat, to jeszcze budują coś, co kompletnie nie będzie przygotowane do spełnienia roli obwodnicy tak dużego miasta.
Coś niebywałego.
Wrocławscy urzędnicy robią wszystko aby ta droga nigdy nie powstała.