Przetarg na budowę odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia od ronda na ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 przy al. Karkonoskiej wygrała spółka Skanska. Jednak protest złożony przez Budimex do Krajowej Izby Odwoławczej spowodował, że inwestycji nie można rozpocząć.

Do przetargu na zbudowanie ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia stanęło 15 firm. Chodzi o fragment WOW o długości 3,5 km, od ronda na wrocławskiej ul. Grota-Roweckiego przez wieś Wysoka do węzła A4 Bielany Wrocławskie przy al. Karkonoskiej.

Wschodnia Obwodnica Wrocławia. Wszystkie oferty znacznie wyższe niż się spodziewano

Po otwarciu ofert we wrześniu 2024 roku okazało się, że wszyscy wykonawcy wycenili prace na znacznie wyższe kwoty, niż przewidział inwestor. Najniższa oferta wyniosła 264 mln zł i pochodziła od spółki Skanska, a najwyższa aż 454 mln zł i wpłynęła od firmy Primost Południe z Będzina.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Marcin Ręczmin poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Parametry tej "obwodnicy" są gorsze niż wielu obwodnic 20-30 tyś miasteczek w wielu miejscach Polski. Proszę porównać to z oddaną właśnie do użytku północną obwodnicą Krakowa albo ringiem wokół Łodzi. Realizacja oczekiwanego ostatniego odcinka niczego specjalnie nie rozwiąże, może mieszkańcy przyległości Zwycięskiej będą mieli lżej- obok spowoduje monstrualne korki na węźle Bielany Wrocławskie, Karkonoskiej przy Anchuan i na Kwiatkowskiego, gdzie już dziś w szczucie stoi się i 30min! Problemem Wrocławia jest "ideologiczna mgła", która siadła na móżdżki czołowych włodarzy miasta i okolic. I tak ulica Kosmonautów zbudowana w przekroju jednego pasa w każdą stronę musiała być ponownie budowana kilka lat po uroczystym oddaniu jej do użytku. Kto zapłaci za pierwszą budowę? Podatnik. To samo spotka ulicę Zwycięską, od czasu przebudowy najwolniejszą ulicę w Polsce. Kolejne miliony wyrzucone w błoto. Itd. itp. Po rozum poszli częściowo przed ogłoszeniem przetargu na kolejną część obwodnicy śródmiejskiej- przeprojektują skrzyżowanie z Sobieskiego. Realizacja w planowanym kształcie doprowadziłaby po prostu do katastrofy komunikacyjnej, jednak skrzyżowania w ciągu drogi z pewnością generować będą mega korki.
    @Werny_hora
    Już pal licho, że droga będzie jednojezdniowa. Ale skrzyżowania jednopoziomowe w ciągu obwodnicy trzeciego największego miasta w kraju to faktycznie musiał zaprojektować tytan intelektu.
    już oceniałe(a)ś
    12
    1
    @kosi_mazaki
    Pewnie ten sam tytan, który wymyślił jednojezdniową Buforową (1+1) w kierunku WOW, A4 i powstającego (w czasie projektowania tej drogi) Jagodna plus sypialnie na południe od Wrocławia. Albo tego geniusza, który przy projektowaniu linii tramwajowej na Gaj zapomniał o Szpitalu Uniwersyteckim na Borowskiej, który do dziś jest pozbawiony dobrego dojazdu z centrum.
    już oceniałe(a)ś
    7
    1
    @barok-and-roll
    Wrocław Miasto Absurdów Komunikacyjnych. I jak to zmienić?
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    Bedzie z Siechnic blizej i szybciej do Ikei, tyle ta „obwodnica” zmieni.
    już oceniałe(a)ś
    9
    2
    Obwodnica, hłehłe... dobre...
    już oceniałe(a)ś
    8
    2
    Budowa tego niewydolnego potworka, nazywanego, nie wiedzieć czemu, OBWODNICĄ milionowej aglomeracji, jest gotowym materiałem na serial o bezmyślności urzędników, pieniactwie mieszkańców, krótkowzroczności planistów a także doskonałym materiałem na studium niegospodarności i wywalania w błoto pieniędzy publicznych.
    Nie dość, że budują to kuriozum chyba już ze 20 lat, to jeszcze budują coś, co kompletnie nie będzie przygotowane do spełnienia roli obwodnicy tak dużego miasta.
    Coś niebywałego.
    już oceniałe(a)ś
    7
    2
    Mam wrażenie że ta droga nigdy nie powstanie, wydłużające się procedury, obietnica że umowa będzie podpisana do końca roku, potem info z grudnia że "w najbliższym czasie", łaskawe dorzucenie brakujących 50 mln a teraz protest...
    Wrocławscy urzędnicy robią wszystko aby ta droga nigdy nie powstała.
    już oceniałe(a)ś
    5
    3
    Z mapki widać, że z obwodnicy jednak będą zjazdy do Wysokiej. A tyle lat protestowali, że nie chcą. Szkoda bo szybciej można byłoby przejechać. Obwodnica jest na miarę możliwości naszego miasta, należy się cieszyć że powstanie. Jak się komuś nie podoba to nie musi korzystać.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0