Budowa linii tramwajowej na Nowy Dwór
Z trasą na Nowy Dwór sytuacja jest skomplikowana. Budowa podzielona została na 22 zadania, na niektóre z nich nie było chętnych a na inne - ceny okazały się znowu wyższe, niż zakładały szacunki urzędników, np. za zrealizowanie części piątej, czyli budowy stacji Nowodworska, firma Sesto zaproponowała 14 mln zł, a miasto przewidziało na to 5,3 mln.
Za wykonanie części szóstej, czyli inwestycję na pl. Orląt Lwowskich, Pro-Tra Building chce ponad 64 mln zł, a inwestor zamierza wydać 36,5 mln. Na część 22. linii tramwajowej na ul. Rogowskiej Wrocław chce przeznaczyć niecałe 50 mln, a jedyny zainteresowany oferent - konsorcjum firm Aldesa i Coalvi - zaproponował 116 mln zł.
Wrocławskie Inwestycje zapewniają, że budowa tej trasy rozpocznie się wiosną przyszłego roku. Marek Szempliński, rzecznik WI: - Rozpoczniemy je od pl. Orląt Lwowskich do ul. Fabrycznej. Spółka będzie miała na to 155 mln zł i pieniądze może przesuwać z zadania na zadanie.
Cała trasa na Nowy Dwór ma kosztować 230 mln zł. Unia Europejska dołoży do niej ok. 110 mln.
Wszystkie komentarze
Biedni ci mieszkańcy. Za rok, dwa, 130 będzie stał w dwa razy dłuższym korki i nadal nic się nie zmieni.