Więcej
    Komentarze
    Artykuł na czasie, bo akurat od 11 grudnia Koleje Dolnośląskie zawieszają ostatecznie pociągi na linii do Lwówka Śląskiego. Tym samym za niecały już miesiąc nie będzie można przejechać się pociągiem po tej jednej z najpiękniejszych linii nie tylko na Dolnym Śląsku, ale w całej Polsce. Linia, która w każdym cywilizowanym kraju była by dużą atrakcją turystyczną, dla Kolei Dolnośląskich i Urzędu Marszałkowskiego jest tylko niepotrzebnym balastem, ciężarem. Nawet gdy pociągi jeszcze jeździły często były zastępowane busami (bo bus jest tańszy niż szynobus), m.in. ostatnio podczas Lwóweckiego Lata Agatowego - największej imprezy w regionie. Tak PKP wygaszała popyt na podróżowanie koleją, tak się i obecnie dzieje na Dolnym Śląsku. Wstyd!
    @jaco4321 Problem polega na tym, że w Polsce nie ma szacunku dla dziedzictwa technicznego. Edukacja, turystyka, promocja, finansowanie są ukierunkowane na sztukę, literaturę, martyrologię, religię, wojskowość. Zabytkowe linie kolejowe się zamyka, tabor komunikacyjny złomuje, muzea techniki likwiduje, stare zakłady wyburza, kopalnie zasypuje. Jak ktoś chce przeznaczyć pieniądze na dziedzictwo techniczne, jest uznawany za wariata - bo od starych wraków wazniejsze są chore dzieci, bezdomne pieski itd.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Najpiękniejsza, według zgodnej opinii fachowców, jest linia z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, z najwyższym w Polsce wiaduktem kolejowym (43 m wysokości), piękną stacyjką kolejową nad jeziorem Pilchowickim (miejsce kręcenia licznych filmów, też często uważana za najpiękniejszą w Polsce), kilkoma tunelami, wspaniałymi widokami na dolinę Bobru i Karkonosze... Przejazd nią jest niepowtarzalnym przeżyciem. Przy linii piękne, stylowe stacyjki kolejowe, zachowane w praktycznie niezmienionym stanie. Cała linia z infrastrukturą zasługuje wręcz na wpisanie w rejestr zabytków. Tymczasem linii właśnie grozi likwidacja pociągów, prędkość została obniżona do 10 km/h, samorząd województwa w ogóle nie poczuwa się do konieczności remontu tej linii. Podejście do dziedzictwa kulturowego Dolnego Śląska godne barbarzyńców a nie władz w centrum Europy Środkowej. Marzą im się koleje aglomeracyjne, a nie potrafią zadbać o to co jeszcze funkcjonuje. Ratujmy co jeszcze się da i nie pozwólmy, aby ta piękna linia, będąca atrakcją Dolnego Śląska samą w sobie, podzieliła los wielu innych pięknych linii, po których od dawna już nie jeżdżą pociągi. Więcej o skandalicznym podejściu do tej trasy można przeczytać np. tutaj: nj24.pl/article/pociag-bedzie-jezdzil-z-predkoscia-10-kmh
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Na jednym ze znanych serwisów filmowych jest mnóstwo tras pokazanych w czasie jazdy pociągiem. Maszynista włącza kamerkę, a potem puszcza w necie. Wrażenia niezapomniane.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Linia Doliny Bystrzycy nie prowadzi z Zagórza Śląskiego do Jugowic, tylko ze Świdnicy do Jedliny Zdroju przez Zagórze i Jugowice. A w ogóle jest przedłużeniem linii z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę, dzięki czemu łączy tak atrakcyjne turystycznie obszary jak Masyw Ślęży i i Dolina Bystrzycy. Wielka szkoda, że została bezmyślnie zrujnowana jak wiele innych ciekawych obiektów na Dolnym Śląsku!
    już oceniałe(a)ś
    1
    0