Budowa drogi ekspresowej S-5
Na północ od Wrocławia trwa budowa 48-kilometrowego odcinka nowej drogi ekspresowej. Trasą, której częścią będzie m.in. największy węzeł drogowy na Dolnym Śląsku i dwa 750-metrowe mosty, kierowcy przejadą za nieco ponad rok.Do tej pory kierowcy, jadący w stronę Poznania, musieli wybierać zatłoczoną i prowadzącą przez centra wiosek drogą krajową nr 5. To zmieni się w grudniu przyszłego roku, gdy zakończą się roboty drogowe na powstającej właśnie drodze ekspresowej S-5 z Wrocławia do Korzeńska (w okolicach Rawicza).
Budowa trwa od jesieni 2014 roku. Odcinek został podzielony na trzy części, za każdą odpowiedzialny jest inny wykonawca: firmy Astaldi, Dragadgos i konsorcjum Budimex-Strabag. W zależności od odcinka, wykonano już od prawie 60 do ponad 70 procent robót.
KORNELIA GŁOWACKA-WOLF
W każdym kierunku powstają dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, o szerokości 3,5 metra każdy, a także pasami awaryjnymi, szerokimi na 2,5 metra. - W przyszłości droga będzie mogła być rozbudowana do trzech pasów w każdą stronę. Miejsce na ten cel przewidziano pomiędzy jezdniami - mówi Henryk Odyniec, główny inspektor nadzoru robót drogowych.
KORNELIA GŁOWACKA-WOLF
Na trasie zaplanowano siedem węzłów z innymi drogami: w Krynicznie, w Trzebnicy, dwa w okolicach Prusic i dwa w rejonie Żmigrodu. Największy z nich będzie węzeł Wrocław-Północ, gdzie trasa skrzyżuje się z Autostradową Obwodnicą Wrocławia i ulicą Sułowską. - To będzie największy węzeł na Dolnym Śląsku. Jego częścią jest m.in. 750-metrowa łącznica, dzięki której kierowcy będą mogli bezkolizyjnie zjechać z trasy ekspresowej na ulicę Żmigrodzką - przekonuje Łukasz Czeleko, kierownik budowy z firmy Astaldi.
KORNELIA GŁOWACKA-WOLF
Przy drodze zlokalizowane będą dwa tzw. miejsca obsługi podróżnych (stacje benzynowe ze sklepami i restauracjami): w Morzęcinie i Wiszni Małej. W Krościnie powstaje też obwód utrzymania drogi, który należeć będzie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Tam stacjonować będą m.in. piaskarki czy odśnieżarki.
KORNELIA GŁOWACKA-WOLF
Wszystkie komentarze