Przetarg na podwykonawcę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji we Wrocławiu został rozstrzygnięty. Dzięki temu na ulice wyjadą nowe autobusy.
Przetarg wygrała radomska firma Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski. W przyszłym roku przejmie ona obsługę części wrocławskich linii autobusowych. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy marki MAN mają pojawić się w 2015 r. na 17 miejskich liniach. Zastąpią stary, mniej komfortowy tabor. Otrzymają system informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych.
Umowa zobowiązuje podwykonawcę do zapewnienia 69 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku (43 przegubowych, 19 jednoczłonowych oraz siedmiu busów). Nowe autobusy będą obsługiwały linie A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145 i 146, a busy - mniej uczęszczane 100, 120, 140 i 147.
Po raz pierwszy w historii duża część przewozów autobusowych została zlecona zewnętrznemu wobec miasta przewoźnikowi.
Przetarg na podwykonawcę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji we Wrocławiu został rozstrzygnięty już w ubiegłym roku. Dzięki temu na ulice wyjechały nowe autobusy.
Przetarg wygrała radomska firma Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski. W przyszłym roku przejmie ona obsługę części wrocławskich linii autobusowych. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy marki MAN mają pojawiły się w 2015 r. na 17 miejskich liniach.
Marta Gołębiowska
- Kwota płacona podwykonawcy za wozokilometr waha się między 8 i 9 zł, a MPK dostaje średnio 7,1 zł. Warto zauważyć, że za tę cenę operator zapewnia nam 60 zupełnie nowych pojazdów, odpowiada za ich sprzątanie i ich bieżące utrzymanie - podkreślała Jolanta Szczepańska, prezes MPK.
Umowa zobowiązuje podwykonawcę do zapewnienia 69 autobusów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku (43 przegubowych, 19 jednoczłonowych oraz siedmiu busów). Nowe autobusy obsługują linie A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145 i 146, a busy - mniej uczęszczane 100, 120, 140 i 147.
Zajezdnia Michalczewskiego znajduje się na Tarnogaju.
703
Wszystkie komentarze