Więcej
    Komentarze
    Odnośnie Placu Strzeleckiego należałoby jeszcze wspomnieć o torach kolejki wąskotorowej w kierunku Milicza. Kawałki torów zachowały się w ciągu ulicy Pomorskiej przy Placu Staszica, tuż za stacją benzynową.
    @chmjel Nie Milicza, ale Trzebnicy.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Przy opisie zdjęć nr 15 nadmieniono, że z ul. Szajnochy tory przeniesiono w 1951 r. na Kazimierza Wlk. Cos nie tak. pamietam, jak jeszcze w latach 60. jeździłem tramwajem nr 7 z Jedności Narodowej właśnie ul. Szajnochy na Pl. Powstańców Śl.
    @januszz4
    Oczywiscie, bo w latach 60 nie budowano jeszcze Kazimierza Wlk.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Na ul. Sudeckiej też były tory tramwajowe, ale po wojnie chyba nic tamtędy nie jeździło.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Aktualnie w ramach ochrony środowiska każdy (prawie) ma autko i spalinami oddychają wszyscy. Także transport miejski jest spalinowy głównie...
    @inkwizytorstarszy A prund to się skąd bierze myślicielu z Inkwizycji - myślisz że z siły myśli ???
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    Pamiętam jeszcze tory tramwajowe w ulicy Na Grobli, na początkowym odcinku ul. Kochanowskiego,oraz na ul. Weigla (d. Czerskiej) bo pętla "dziewiątki" była w latach sześćdziesiątych na podwórku domów przy Borowskiej, tramwaj jechał przez teren, gdzie dziś znajduje się najmłodsza część cmentarza Św. Maurycego
    @wesoly.wyborcza Ja tez pamietam te torowiska. Pamietam tez petle na dawney ulicy Mlodej Gwardi , w parku na wysokosci ulicy Chopina i Szymanowskigo. Slady po niej sa do dzisiaj. Pamietam tez 3 tor dla zlobka tranwajarzy na przeciwko bylego hotelu rezydent przy ulicy Mlodej Gwardi.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    to pokazuje, że do tramawaju z domu przed wojną było bliżej. Nie jak teraz - taki kawał drogi jest do przystanku, że warto kupić samochód niż jeździć MPK. A jak jest awaria lub wypadek - to tramwaj nie ma alternatywnej drogi, bo tory są rozłożone po mieście za rzadko.
    @kaziuniek-is-one
    (...) do tramawaju z domu przed wojną było bliżej (...)
    - - - - - - - -
    Całe miasto było ograniczone do promienia kilku kilometrów.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Kiedyś ludzie mieli rozmach. Prywatne linie tramwajowe do wożenia towarów? Rewelka. Zresztą podobnie było z liniami kolejowymi. Teraz nikogo na nic nie stać i nic nikomu się nie opłaca. Tyle że kiedyś to wszyscy chcieli się dorobić za 20 lat a obecnie musi być już kasiora od przyszłego miesiąca.
    @agent_z_dolu państwowe firmy, czy za komuny, czy za dojnej zmiany potrafią wszystko up..ić. Plus wspaniali prezesi z sekty i nadania teczkowego.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Mam nieodparte wrażenie, że te wszystkie tory jeszcze są na tych ulicach, które nie przechodziły remontów od momentu zbudowania. Niektóre przez ponad 100 lat. Może warto zrobić kilka remontów, żeby nie tylko Rynek ładnie wyglądał (ul. Wierzbowa, Gajowicka itp...)
    @piotras1011 Racja,wszystkie torowiska i jezdnie oryginalne istnieją i są nadające do użytku,natomiast tam gdzie były na oryginalnych ulicach zmiany za naszych czasów wymagają częstych ponownych remontów.Poprzednia robota była wykonywana bardzo solidnie ,a dziś takich specjalistów już nie ma, zdarzają tylko na Zachodzie,gdzie drogi są solidnie zrobione by przetrwać wieki.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0