Nowe otwarcie
Urząd marszałkowski razem z PKP zapowiadają, że po ponad 20 latach na Świebodzki znów zaczną kursować pociągi. Do końca 2013 roku gotowa ma być analiza ekonomiczno-finansowa, która wskaże, w jaki sposób najkorzystniej byłoby zagospodarować dworzec i tereny kolejowe w jego sąsiedztwie, w sumie 28 hektarów. PKP jako jedną z opcji bierze pod uwagę nawiązanie współpracy z deweloperem.
Zgodnie z koncepcją architektoniczną z 2011 roku dworzec zostałby odnowiony, ale nie byłby już wykorzystywany przez kolej. Mógłby służyć np. organizacji imprez kulturalnych. Kasy biletowe i poczekalnie byłby urządzone w nowym dworcu, który powstałby obok, w pobliżu ulicy Robotniczej.
Na przeszkodzie w realizacji tych planów stoi na razie brak pieniędzy. Jak szacowano w 2011 roku, samo wyremontowanie torów kosztować może nawet 40 mln zł. Dlatego środki na modernizację linii mają być pozyskane z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20.
Wizualizacja: Biuro Projektowo-Inżynierskie 'Redan', Biuro Architektoniczne 'Metropolis'
Wizualizacja: Biuro Projektowo-Inżynierskie 'Redan', Biuro Architektoniczne 'Metropolis
* Korzystałam z opracowania ''Sto pięćdziesiąt lat kolei w Świdnicy na tle kolei śląskich'', Towarzystwo Regionalne Ziemi Świdnickiej, Rocznik Świdnicki 1994, Andrzej Scheer
Wszystkie komentarze