Początkowo na Biskupin miała być budowana droga składająca się z dwóch jezdni. Planowano też, że powstaną podwójne mosty przez rzeki Odrę i Oławę, dla każdego kierunku osobny. Miało to być przedłużenie obwodnicy śródmiejskiej, która kończy się obecnie wiaduktem nad ul. Krakowską.
Wizualizacja G. Kilian, Biprogeo Projekt
Półtora roku temu miasto okroiło projekt. Powstała Autostradowa Obwodnica Wrocławia i część obwodnicy wschodniej, nie było więc już potrzeby prowadzić na Wielką Wyspę trasy tranzytowej. Nowy projekt zakłada budowę drogi lokalnej, gdzie kierowcy mieliby po jednym pasie w każdą stronę. Aleja Wielkiej Wyspy, bo tak nazwano inwestycję, byłaby alternatywnym połączeniem Biskupina z resztą Wrocławia.
Wizualizacja: G.Kilian, Biprogeo Projekt
Teraz dojazd prowadzi przez wąski i wymagający remontu most Zwierzyniecki. Każdy, kto próbował dostać się w weekend w rejon Hali Stulecia, Pergoli czy zoo, wie, jak wielkie są tam korki. Nic dziwnego więc, że gdy ogłosiliśmy w internecie sondę, większość jej uczestników poparła budowę nowego połączenia. Swoje ?tak" dla inwestycji wyraziło ponad 10 tys. głosujących. Przeciwko było niespełna 700 osób.
Wrocławianie chcą alei Wielkiej Wyspy, jednak od prawie czterech lat przygotowania do jej budowy są blokowane przez Stowarzyszenie ?Akcja Park Szczytnicki". Mimo że nie chodzi już o budowę szerokiej arterii, ale zwykłej ulicy, przeciwnicy inwestycji nadal uważają, że zagraża ona środowisku naturalnemu i mieszkańcom Biskupina.
Wizualizacja: G. Kilian, Biprogeo Projekt
Obecnie spółka miejska Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje przygotowania do budowy, stara się o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Po jej otrzymaniu, będzie można zaprojektować aleję i ogłosić przetarg na jej budowę. Co ciekawe władze Wrocławia chcą, by drogę wybudował inwestor w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Po otrzymaniu unijnej dotacji miasto zwróciłoby firmie poniesione wydatki. Według magistratu budowa alei to koszt około 350 mln zł, z czego 297,5 mln zł miałoby pochodzić z Brukseli. Prace zaplanowane zostały na lata 2015-2017.
Wizualizacja: G. Kilian, Biprogeo Projekt
Wszystkie komentarze