Fot. Joanna Dzikowska / Agencja Wyborcza.pl
Torowiska wolne od samochodów
Ostatnio wydzielone zostało torowisko na Podwalu, co spowodowało korki wokół pl. Jana Pawła II. Kierowcy denerwują się, bo zaskoczyło ich zwężenie jezdni. Tymczasem zasada, by tramwaje miały priorytet przed samochodami ma już 13 lat.
Znalazła się w uchwale pod nazwą 'Polityka Transportowa Wrocławia'. To w niej radni zdecydowali o zamykaniu ulic w centrum, szybkiej budowie AOW i nowych torowisk na Kozanów i Gaj.
Skoro cele te zostały już zrealizowane, powołany zespół ma się zastanowić: co dalej? Jakie zmiany powinny być wprowadzane w następnej kolejności, by jeszcze bardziej usprawnić transport miejski.
- Trzeba przyjrzeć się na nowo całej polityce transportowej - uważa Grzegorz Roman, doradca prezydenta ds. transportu, członek zespołu. - Warto np. zapisać w uchwale, że Wrocław bierze pod uwagę możliwość budowy metra i trwają na ten temat analizy Polskiej Akademii Nauk. Najwyższy też czas określić, jak ma rozwijać się system Tramwaju Plus.
Prace zespołu zaczną się od analizy systemu komunikacji, która uwzględni to, jak rozwinął się Wrocław i jak będzie się rozwijał w przyszłości.
Zobacz też:
Naukowcy z PAN sprawdzą, czy Wrocław może mieć metro
Od rana gigantyczne korki w rejonie placu Jana Pawła II - obejrzyj zdjęcia
Wszystkie komentarze