Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poznała oferty firm, które zgłosiły się do przetargu na budowę kolejnych odcinków nowej trasy z Wrocławia do Kłodzka. Komisja oceni je przede wszystkim pod kątem ceny.

Droga ekspresowa pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem ma mieć 87 km. Jej budowę podzielono na sześć odcinków. Trasa będzie przedłużeniem kończącego się na wysokości Magnic koło Kobierzyc odcinka S8. Będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. W przyszłości odcinek pomiędzy węzłami Kobierzyce i Łagiewniki Zachód będzie można rozbudować o trzeci pas ruchu.

Nowa trasa z Wrocławia do Kłodzka. Budowa rozłożona na etapy

Aneks do programu inwestycji w sprawie rozbudowy drogi krajowej nr 8 z drogi klasy głównej przyspieszonej na drogę ekspresową został podpisany 8 września 2018 roku. Rok potem podpisano rozporządzenie rady ministrów o budowie ekspresówek S8 pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem i S5 pomiędzy Sobótką, Świdnicą i Bolkowem.

Twoja przeglądarka nie ma włączonej obsługi JavaScript

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Pełne korzystanie z serwisu wymaga włączonego w Twojej przeglądarce JavaScript oraz innych technologii służących do mierzenia liczby przeczytanych artykułów.
Możesz włączyć akceptację skryptów w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Sprawdź regulamin i politykę prywatności.

Aleksandra Sobczak poleca
Czytaj teraz
Więcej
    Komentarze
    Dlaczego do Boboszowa a nie do Kudowy? Prawie żaden tranzyt do Czech nie jedzie przez Boboszów. Po stronie czeskiej też tam żadnej większej trasy nie ma...
    @MaciejS
    Bo oni wiedzą lepiej.
    już oceniałe(a)ś
    0
    1