Remont ul. Pomorskiej i placu Staszica kosztuje miasto ponad 66,4 mln zł, a jeszcze więcej modernizacja mostów Pomorskich. Prace potrwają do pierwszego kwartału 2024 roku.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Najpierw zaczął się kompleksowy remont dwóch mostów Pomorskich.

Inwestycje. Mosty Pomorskie będą jak nowe

Kompleksowy remont mostów Pomorskich trwa od marca 2020 roku. Prace zaplanowano na trzy lata i wyceniono na 69 mln zł. Kompleksowo zmodernizowane zostaną nie tylko same mosty - północny i południowy - ale również ulica między nimi.  

POLECAMY: Pomorska w remoncie. Jedna z najbardziej zniszczonych ulic we Wrocławiu przejdzie wielką metamorfozę

Prace obejmują jezdnię, torowisko, chodniki, balustrady, oświetlenie, wykonanie przystanków wiedeńskich i dróg rowerowych. Wykonawca odnawia też baszty i ma odtworzyć przedwojenne latarnie. 

Remont ulicy Pomorskiej

Później rozpoczął się remont ul. Pomorskiej, której nawierzchnia znajdowała się w bardzo złym stanie. Pierwsze prace objęły tylko krótki odcinek ulicy obok mostów Pomorskich. Jest on już prawie gotowy.

Na początku września rozpoczęła się dużo większa inwestycja - przebudowa pozostałej części ulicy. Remontowana jest tam sieć kanalizacyjna, wodociągowa, energetyczna oraz gazowa.

Na Pomorskiej przewidziano 1100 metrów nowego torowiska, które zostanie zabudowane i wykorzystywane także przez autobusy. A także 1800 metrów nowych dróg dla rowerów, nowe chodniki i perony przystankowe oraz 10 przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych.

Miasto zamierza również posadzić nowe drzewa i krzewy, a nawet ma w planach ogrody deszczowe. Inwestycję realizuje firma Torpol, a nadzorują ją Wrocławskie Inwestycje.

Zmiany w kursowaniu MPK z powodu remontu ul. Pomorskiej

W związku z remontem inaczej kursują linie autobusowe i tramwajowe, konkretnie nr K, 132, 142, 15, 74 oraz nocne 257.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Remont zabytkowych mostów Pomorskich we Wrocławiu. Piaskowiec wyczyszczony. Mury odzyskały dawny kolor [ZDJĘCIA]

Tramwaje linii 15 i 74 jeżdżą w obu kierunkach objazdem od placu Staszica przez plac Powstańców Wielkopolskich, ulicę Chrobrego, Łokietka, Drobnera do ulicy Dubois.

Autobusy linii K, 142 i kursy nocne linii 257 jadące od strony Różanki w kierunku centrum miasta, od ulicy Reymonta jeżdżą przez ulicę Łowiecką, Kurkową, Dubois do Drobnera.

Przy ulicy Kurkowej powstał dodatkowy, tymczasowy przystanek autobusowy na wysokości placu Strzeleckiego oraz tramwajowo-autobusowy przy ulicy Dubois przed skrzyżowaniem z ulicą Pomorską.

W kierunku przeciwnym, autobusy linii K, 142 i kursy nocne linii 257 kursują objazdem od mostu Uniwersyteckiego przez ulicę Cybulskiego, Pomorską, Dubois, Kurkową i Łowiecką do ulicy Reymonta.

Autobusy linii 132 kursują objazdem w obu kierunkach od placu Powstańców Wielkopolskich przez ulicę Chrobrego, Łokietka, Drobnera do mostu Uniwersyteckiego.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Czysty onanizm... remont tak krótkiego odcinka trwa trzy lata.... I co z tego? po remoncie ulica będzie węższa, jednopasmowa. Obok zbudowano duże osiedle, ale wyjazd z ulicy zaślepiono.
    Tak się morduje komunikacyjnie miasto. I to z premedytacją. Więcej domów, ludzi, węższe ulice i mniej ulic.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0