Panowie noszący w listopadzie duże, często śmieszne wąsy, wcale nie są niemodni. Takie wąsy to znak rozpoznawczy akcji "Movember", która mężczyznom może uratować życie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Światowa akcja "Movember" propaguje profilaktyczne badania pomagające wykrywać i zapobiegać chorobom, na które narażeni są mężczyźni - raka prostaty i jąder. Nazwa akcji to zbitka dwóch angielskich słów: "moustache" - wąsy i "novemeber" - listopad. Jest ona bardzo popularna przede wszystkim w Anglii, Australii, Kanadzie oraz Stanach Zjednoczonych.

ZOBACZ TEŻ: Najsłabsza drużyna piłkarska w Polsce po trzech latach i serii 74 porażek wreszcie nie przegrała meczu!

Movember. "Jesteś ważny, nie bój się badać"

W tym roku akcji prowadzona jest pod hasłem: #MOVEMBER. Kampania "Jesteś ważny, nie bój się badać" ma na celu uświadomienie naszego społeczeństwa na temat profilaktyki raka prostaty - drugiego najczęściej występującego nowotworu u mężczyzn.

Plakat Zagłębia Lubin w kampanii 'Movember'
Plakat Zagłębia Lubin w kampanii 'Movember'  fot. Materiały prasowe

Podczas akcji przypomina się mężczyznom, aby myśleli o swoim zdrowiu i dbali o nie we właściwy sposób. A przede wszystkim przeprowadzali profilaktyczne badania pozwalające wykrywać "męskiego zabójcę", właśnie raka prostaty oraz jąder.

Movember. Zagłębie Lubin i Gwardia Wrocław biorą udział w kampanii

Znakiem rozpoznawczym akcji "Movember" są wąsy, które w listopadzie zapuszcza wielu mężczyzn. Niektórzy mają wąsy wyjątkowo duże i długie. Część z panów z wąsami wygląda może nieco staromodnie, ale w tym wypadku najważniejsza jest reklama akcji, która ma ratować życie.

W Polsce od kilku lat w promowanie idei "Movember" włączają się m.in. piłkarze Zagłębia Lubin oraz siatkarze Gwardii Wrocław.

W tym roku zawodnicy Zagłębia nagrali film, który ma zachęcić wszystkich mężczyzn do regularnego badania: "Bądź facetem, nie bój się zbadać". Z kolei siatkarze Chemeko-System Gwardii Wrocław przeszli już stylizację wąsa w BlackBeard i zostaną też przebadani przez ekspertów Sports Medic. Wrocławscy siatkarze prowadzą kampanię pod hasłem "My #RobimyToDlaJaj, a ty?"

- Wspieramy Gwardię od lat, także w akcji Movember. Ważny jest udział w takich inicjatywach, ponieważ na całym świecie sportowcy angażują się w te działania i informują o profilaktyce. Cieszymy się, że w Polsce kampania ma coraz większą skalę - podkreśla Tomas Krzyk, właściciel salonu BlackBeard, partner Gwardii.

W przeszłości akcję promowali także dziennikarze sportowi. Marcin Rosłoń, dziennikarz Canal+, wymyślił kiedyś kreatywne hasło: "Zapuść wąsy dla jaj".

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem