Plebiscyt Supermiasta i Superregiony 2040. - Stawiam na rozbudowę tramwajów. Potrzebujemy zmiany transportowej - mówi Krzysztof Śmiszek, poseł Lewicy. Głosowanie trwa do poniedziałku.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Do 3 maja można głosować na jedną z 12 propozycji wrocławskich wyzwań do 2040 r. Wyniki poznamy 7 maja.

Zapytani przez nas radni miejscy stawiali na poprawę transportu publicznego przez budowę kolei aglomeracyjnej i rozbudowę sieci tramwajowej, Agnieszka Imiela-Sikora z Rady Osiedla Przedmieście Oławskie – na rowery, Joanna Klima ze Szczepina na Stare Miasto bez aut, dyrektor Bartłomiej Świerczewski z urzędu miasta – na aktywizację obywateli, a lider ekologów Krzysztof Smolnicki – na zieloną sieć alei wzdłuż głównych ulic miasta.

Krzysztof Śmiszek, poseł Lewicy

Stawiam na rozbudowę tramwajów (trasy tramwajowe na Psie Pole, Muchobór Wielki, Maślice, Ołtaszyn, Stabłowice i Jagodno).

Wrocław potrzebuje zrównoważonego rozwoju w kontekście transportowym. Wrocławianki i wrocławianie zwracają się do mnie, jako posła, z prośbą o przyspieszenie prac nad rozbudowaniem siatki tramwajów na największe osiedla.

Doprowadzenie tramwajów na wszystkie największe osiedla spowoduje, że wrocławianie przesiądą się do komunikacji publicznej, nie będą używać samochodów. Będzie mniej korków, mniej zanieczyszczenia, bo tysiące samochodów także się dokładają do niego. To będzie miało zatem pozytywny efekt na zdrowie mieszkańców Wrocławia. Dlatego te inwestycje muszą być wysoko w agendzie prac nad rozwojem Wrocławia.

Mieszkałem parę lat w Brukseli, gdzie jest dobrze rozbudowana komunikacja miejska: jest metro, są tramwaje i są autobusy. Niczym ujmującym nie jest korzystanie z tramwaju w dojazdach do pracy czy szkoły, nawet dla posiadaczy samochodów. To jest wbudowane w kulturę miejską. We Wrocławiu też ją mamy, ale mam nadzieję, że będziemy ją wzmacniać.

Głosuję też na zielone tętnice Wrocławia, czyli aleje przy ulicach. To konieczne nie tylko ze względów estetycznych, bo to ważne, ale nie najważniejsze. Ale przede wszystkim dzięki drzewom będzie się żyło lepiej, szczególnie podczas lata. Drzewa chłodzą i zmniejszają zanieczyszczenie.

Musimy myśleć o tym, jak zdrowo i sprawnie żyć w mieście. Te dwie sprawy powinny być priorytetowe i wyznaczać standardy cywilizacyjne w XIX wieku. Jak wiemy, drogi nie wystarczają. Czy droga ma dwa pasy, czy siedem pasów ruchu, i tak będzie zapełniona, bo to będzie zachęta do używania aut. Ja wierzę w zielone miasto.

O plebiscycie słuchaj też o godz. 6 w sobotę i niedzielę na antenie Radia Złote Przeboje we Wrocławiu i Wałbrzychu oraz w sobotę i niedzielę o godz. 22 na antenie Radia Pogoda we Wrocławiu.

Głosowanie - Dolny Śląsk

Głosowanie - Wrocław

Głosowanie - Świdnica

Głosowanie - Wałbrzych

Supermiasta
CZYTAJ WIĘCEJ
Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Szanowni Panowie,
    fqrf mnie bierze czytając podobne dyrdymały. Szanowny Pan poseł porównuje Wrocław do Brukseli? To jakieś kpiny? Ze stolicą, która ma największy odsetek 'dróg głównych" w Europie? Gdzie z obwodnicy pod samego sikacza podjadę kolejnymi N-kami? Z 6-ścioma liniami metra? I nie wiem gdzie Pan mieszkał w Brukseli ale w centrum tramwaje mają w tunelach.
    A z Mechelen nawet w niedzielę miałem pociąg co 15-20 minut do Brukseli.
    "[...] spowoduje, że wrocławianie przesiądą się do komunikacji publicznej, nie będą używać samochodów. [...]"
    do tramwajów z taktem 12min? bez gwarancji na dojechanie do celu? do autobusu co 30 min?
    Widać, że Szanowny Pan Poseł nigdy nie był we Wrocławiu.
    Serdecznie zapraszam na Karłowice to podyskutujemy o życiu w mieście za Łabą (email zna Szanowny Pan Redaktor).

    PS Czy Szanowny Pan Redaktor może udzielić odpowiedzi na dwa pytania?
    1. Gdzie pojawia się liczba "240 tys aut wlewa się codziennie do Wrocławia"?
    2. Jak Kuba policzył udział elektrowni Turów w produkcji energii elektrycznej w Polsce?
    @grrrrrrrrr
    Kokoszkiewicz produkuje kolejne materiały, rozmawiając tylko z tymi, którzy wspierają jego poglądy. To nie jest dziennikarstwo. To żałosna, bolszewicka w styku, agitka.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    Ilość tych agitacyjnych tekstów, które produkuje "redaktor" ideologiczny Mateusz Kokoszkiewicz, szokuje.
    Rzadko można spotkać przykłady tak topornej, nachalnej propagandy. Panie Naczelny Frelich: Pan to widzi?
    Tego agitacyjnego bełkotu NIE DA SIĘ JUŻ CZYTAĆ.
    już oceniałe(a)ś
    9
    0
    Aaaa, witamy serdecznie pana spadochroniarza z warsiawy, dziękujemy bardzo, że zaszczycił pan nas kandydowaniem z naszego skromnego miasteczka. Jesteśmy zachwyceni faktem, że wie pan, co jest dla nas najlepsze.
    @Ciamek
    Ustawka. Zmasowany atak tekstow promujacych tramwaje. Gotowy przepis na wieczne problemy i korki. Tramwaj? Tak. Ale jako UZUPELNIENIE oferty a nie glowny srodek komunikacji.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Ciekawe czy kiedykolwiek był na Maślicach albo Jagodnie. Na co dzień wozi się pewnie metrem a Wrocławian chce skazać na codzienny paraliż tramwajowy i marnowanie pieniędzy podatników na nieekologiczny, hałaśliwy złom który w wrocławskim kolizyjnym stylu zamiast rozwiązywać problemy je tworzy. Teraz podatnicy obserwują jak marnowane są pieniądze na program "zwrotnica plus". Za te same zwrotnice pewnie można by kupić kilka autobusów, do tego będziemy je podgrzewać na co znowu pójdą setki tysięcy, potem trzeba je będzie konserwować, cyklicznie wymieniać, itd. Setki milionów idą w błoto a w Warszawie będą budować kolejne linie metra dla P. Śmiszka.
    @prawda_lezy_tam_gdzie_lezy
    Poseł jeździ autem - sam to deklarował.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Ten pan dobrze odrobił zadanie domowe, wystawiam mu 5.
    Jutro do odpowiedzi... ktoś inny
    @a_gdybym_zgolil_ten_was
    Rozmówcy dobierani są starannie. Ważne, aby głosili poglądy zgodne z poglądami "redaktora" Kokoszkiewicza.
    już oceniałe(a)ś
    6
    0
    Jest odwrotnie. Tramwaje generują korki. We Wrocławiu buduje sie kolizyjne skrzyżowania. Poza tym są ekstremalnie nieefektywne zabierając potężne powierzchnie pod torowiska, - tramwaj przejeżdża raz na 15 minut.
    Kilka dni temu stałem 15 minut w korku na Grabiszyńskiej, gdzie "usprawniono" komunikację farbą, tworząc korki w miejscu, gdzie nigdy ich nie było. Przez te 15 minut nie przejechał ani jeden tramwaj. Tymczasem tysiące osób stały NIEPOTRZEBNIE w korku - spaliny, czas.
    Ekologia.
    @qwerfvcxzasd2
    Władze miasta i Kokoszkiewicz z całą redakcją, z uporem maniaka próbują przekonywać,że układu komunikacyjnego Wrocławia nie trzeba przebudowywać.
    A to nowe linie tramwajowe (od pomysłu do ukończenia budowy każdej z nich mija około 10 lat), a to rowerki... Ignorują kompletnie korkotwórczy promienisty układ komunikacyjny. Nie rozwiążą zadnego problemu, natomiast spiętrzą istniejące.
    już oceniałe(a)ś
    5
    0