Wymiana opon to nie wszystko. O co jeszcze powinniśmy zadbać?
– Wiosenny przegląd to jedna z ważniejszych kontroli naszych pojazdów. Przyjmując samochody, prace przeglądowe zaczynamy od dokładnego umycia nadwozia i podwozia pojazdu, aby pozbyć się pozostałości chemii stosowanej w okresie zimowym do utrzymania dobrego stanu dróg – mówi Paweł Matuszak, kierownik Serwisu Samochodów Osobowych i Dostawczych Mercedes-Benz Grupa Wróbel we Wrocławiu.
Następnie serwis sprawdza, czy nie ma uszkodzeń powłok lakierniczych i podwozia. – Niezwykle istotne jest sprawdzenie układu hamulcowego, w tym także hamulca pomocniczego, ustawienia świateł. Ważna jest także kontrola płynów eksploatacyjnych i w końcu zmiana opon, ich odpowiednie wyważenie – wylicza Paweł Matuszak.
Dodaje, że przed wymianą weryfikowany jest stan ogumienia, zarówno zimowego, jak i letniego: – Sprawdzamy także skuteczność piór wycieraczek, działanie spryskiwaczy, dokonujemy dezynfekcji klimatyzacji i wentylacji, wymieniamy filtry powietrza. Czyli przeprowadzamy czynności, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy.
Część rzeczy możemy sprawdzić samodzielnie, jak stan lakieru, piór wycieraczek, sprawność świateł i poziom niektórych płynów eksploatacyjnych.
Łatwo również ocenić jakość opon – głębokość bieżnika na poziomie 3 mm przy oponach letnich i 4 mm w przypadku zimowych sprawia, że przyczepność opon powoli się zmniejsza.
– Można podjąć się wymiany opon na własną rękę, ale w niektórych przypadkach zaleca się skorzystanie z usług fachowców, np. jeśli samochód posiada bezpośredni system monitorowania ciśnienia opon (TPMS) – mówi Paweł Matuszak.
Ale i w innych przypadkach radzi skorzystać z serwisu: – Nie jesteśmy bowiem w stanie samodzielnie wyważyć opon.
Warto zadbać o higienę. Wiele firm do dotychczasowej usługi ozonowania dołączyło inne, związane z oczyszczeniem i dezynfekcją wnętrza samochodu.
W ofercie Grupy Wróbel jest usługa ozonowania całego wnętrza pojazdu wraz z układem wentylacji, a także bardziej specjalistyczna dezynfekcja układu klimatyzacji i wentylacji. Każda z nich jest w cenie 244 zł netto.
– Ozonowanie wnętrza skutecznie usuwa niechciane mikroorganizmy i nieprzyjemne zapachy. Trwa ok. 60 minut, jednak ze względu na właściwości gazu pojazd musi być dokładnie wywietrzony. Ozon jest gazem trującym i choć szybko ulega rozpadowi, wizyta serwisowa wydłuża się o minimum dwie godziny – mówi Paweł Matuszak.
Jako alternatywę dla ozonowania serwis Norauto poleca ultradźwiękową metodę odgrzybiania klimatyzacji. Usługa obejmuje czyszczenie wnętrza kabiny oraz parownika i kanałów nawiewowych z grzybów, pleśni i bakterii. Polega na tym, że odpowiedni środek usuwający drobnoustroje i grzyby poddaje się działaniom ultradźwięków, w wyniku czego powstaje lekka mgiełka docierająca do wszystkich zakamarków pojazdu. Zabieg usuwa niechciane zapachy i patogeny.
W BMW Stando Service w Psarach pod Wrocławiem dostępna jest usługa odkażania samochodu przygotowana w związku z epidemią koronawirusa. Poza ozonowaniem wnętrza składa się na nią przepłukiwanie kanałów wentylacyjnych, montaż nowych filtrów węglowych oraz czyszczenie wymiennika klimatyzacji preparatem zabijającym grzyby, pleśnie i wirusy.
Jak dużo będą nas kosztować wszystkie niezbędne wiosenne prace przy samochodzie?
Koszt wymiany opon zależy od ich rozmiaru oraz od tego, czy wymieniamy je same, czy jako całe koła.
– Wymiana opon z wyważeniem od 15 do 16 cali kosztuje od 214 do 299 zł, a kół – od 161 do 207 zł. Przechowalnia opon kosztuje 150 zł za sezon – wylicza Katarzyna Cipiur z Motorpol Wrocław. – Dezynfekcja klimatyzacji kosztuje 99 zł. Do tego trzeba doliczyć filtr w cenie ok. 170 zł. Po każdej usłudze zapewniamy odkurzanie środka oraz kompleksowe mycie auta w naszej myjni.
Ultradźwiękowe czyszczenie klimatyzacji w Norauto Wrocław Bielany kosztuje 104,99 zł, a dezynfekcja biobójcza samochodu – 199,99 zł.
Wiosenny przegląd w Mercedes-Benz Grupa Wróbel jest w cenie 250 zł netto. Obejmuje następujące czynności: test hamulców (przód, tył, hamulec pomocniczy), kontrolę stanu pojazdu z zewnątrz, stanu piór i działania wycieraczek, oświetlenia zewnętrznego, działania spryskiwaczy i układu zmywania reflektorów, sprawdzenie poziomu oleju, płynu chłodzącego, hamulcowego i płynu do spryskiwaczy, kontrolę stanu podwozia, korektę ciśnienia w oponach i ich uszczelniacza. W cenę nie jest wliczony koszt części zamiennych i płynów eksploatacyjnych.
Salon Nawrot dla obsługiwanych marek (Renault i Dacia) przygotował warianty wiosennego przeglądu różniące się ceną i zakresem. Posiadacze renault do wyboru mają warianty Economy, Original oraz Easy Life. W tym ostatnim jest m.in. wymiana filtra kabinowego na antyalergiczny, czyszczenie klimatyzacji, zabezpieczenie przedniej szyby preparatem RainProtect oraz wymiana przednich wycieraczek. Dla właścicieli samochodu marki Dacia do wyboru są warianty Economy, Original i Smart. Szczegółowe stawki można poznać przez internet, wpisując dane samochodu zakupionego u tego dealera.
Czy mimo pandemii koronawirusa serwisy samochodowe pracują?
– Salon jest otwarty w formie dyżurów, co oznacza, że działa w nieco ograniczonym zakresie godzinowym, ze zmniejszonym składem, ale wszystkie bieżące naprawy oraz usługi są realizowane – zapewnia Justyna Magdziarz, kierownik marketingu w salonie Nawrot w Długołęce.
Godziny otwarcia salonów, serwisów i warsztatów najlepiej weryfikować przed planowaną wizytą telefonicznie lub na profilach na Facebooku. Wiele autoryzowanych serwisów zrezygnowało bowiem np. z pracy w soboty.
Klienci są zachęcani do rezerwacji online i telefonicznej. W salonie Nawrot przy umówieniu się na usługę wymiany opon przez stronę Sklep.renault.pl można zyskać 20-procentowy rabat. Przy rozliczeniach na miejscu rekomendowane są płatności kartą.
Aby korzystanie z warsztatów było bezpieczne, stacje obsługi i warsztaty wprowadziły specjalne zasady. Uścisk dłoni na powitanie i pożegnanie zastępuje uśmiech. Jak we wszystkich innych miejsca usług i zakupów polecane jest zachowanie odległości ok. 1,5 m od siebie. W Motorpolu Wrocław wszelkie transakcje kasowe są realizowane w jednorazowych rękawiczkach.
W BMW Stando Service do dyspozycji klientów są dwa oddzielne pomieszczenia, w których ustawiono oczyszczacze powietrza. Środkiem odkażającym są traktowane wszystkie stoły, krzesła i klamki. Bez względu na rodzaj usługi, z jakiej korzysta klient, każdy samochód jest wietrzony, ozonowany i odkażany.
„Obudziliśmy się wszyscy w nowej rzeczywistości i staramy się dostosować do niej jak najlepiej. Odporności” – napisał Witold Stando w jednym z postów na firmowym profilu na Facebooku.
Wszędzie pracownicy i klienci mają dostęp do płynów i żelów odkażających, rękawiczek oraz masek.
Serwis Grupy Wróbel ma też ofertę dla tych, którzy wolą zostać w domu.
– We Wrocławiu realizujemy usługę pod nazwą „door to door”. Samochód odbieramy i odprowadzamy pod wskazany przez klienta adres. To niezwykle wygodna opcja, a klienci zyskują jeszcze większe bezpieczeństwo, komfort i więcej czasu dla siebie – mówi kierownik serwisu.
Materiał promocyjny
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze