Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Wielkie reformy, miliardy z Unii na zrównoważony rozwój, rekordy prędkości pociągów i liczby pasażerów, a tymczasem polskimi kolejami w III RP wciąż jeździ mniej ludzi niż w PRL-u, a najnowszy tabor ma problem z osiągnięciem czasu przejazdów sprzed wojny. Co się stało, że jest tak dobrze, skoro jest tak źle? Na to pytanie chciał odpowiedzieć Karol Trammer, autor książki „Ostre cięcie. Jak niszczono polską kolej".

Karol Trammer nie tylko opisuje, kto i jak likwidował polską kolej, ale również wskazuje na polityczne mechanizmy, które sprawiły, że stała się możliwa ta piękna katastrofa polskiego kolejnictwa, a także całkiem naoczne katastrofy jak w Szczekocinach, na stacji Baby czy w Korzybiu.

Na piątek w Barbarze przy ul. Świdnickiej 8b zaplanowano spotkanie z Trammerem połączone z debatą ekspertów na temat perspektyw rozwoju kolei aglomeracyjnej we Wrocławiu. Początek – godz. 18.

W rozmowie, organizowanej przez Akcję Miasto i prowadzonej przez dziennikarza „Gazety Wyborczej” Mateusza Kokoszkiewicza, wezmą również udział Ryszard Boduszek z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu, Igor Gisterek z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia oraz Piotr Rachwalski, były prezes Kolei Dolnośląskich.

Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu

Wypróbuj prenumeratę cyfrową Wyborczej

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych,
lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej.