Kupując nowy samochód zaoszczędzić można od kilku do nawet ponad 40 tys. zł. A wybór jest tym większy, że wiele salonów oferuje pojazdy kilku marek.
W salonie Motorpol Wrocław największymi korzyściami cenowymi objęte są samochody marki Volkswagen. Rabaty na nie sięgają 20 tys. zł. Bardzo dobre ceny obowiązują również na Seaty i Skody – np. SUV-y pierwszej marki można kupić w cenie do 12 tys. zł niższej.
W Domu Samochodowym Germaz we Wrocławiu największe rabaty są na Forda Mondeo – nawet 33 tys. zł oraz Forda Kuga – 29,5 tys. Z Mitsubishi najatrakcyjniejsze upusty dostaniemy na modele Outlander i Eclipse Cross (nawet do 15,5 tys.), a z Suzuki – na Vitarę i SX4 S-Cross’a (do 4 tys. zł).
W salonie Hyundai Nawrot w Długołęce najpopularniejszy SUV tej marki, czyli Tucson, dla klienta indywidualnego objęty jest promocją w wysokości do 10 tys. zł rabatu, co sprawia, że cena tego modelu zaczyna się już od 77400 zł. Wybrane grupy zawodowe, m.in. służby mundurowe, nauczyciele, prawnicy czy lekarze, kupując model Tucson zyskują nawet do 12 proc. upustu od ceny katalogowej.
Kolejny popularny model – Hyundai i30 – można już kupić za 59,9 tys. zł po upuście w wysokości 8 tys. Atrakcyjna oferta jest także na stylowy model Elantra, którego cena z upustem 8 tys. zł rozpoczyna się od 61,9 tys. zł.
Na którego Hyundaia najlepiej zapolować jak najszybciej?
– Hitem sprzedaży marki Hyundai w Polsce jest Tucson, nowoczesny i dynamiczny SUV. I on także wiedzie prym podczas obecnej wyprzedaży – mówi Arkadiusz Trzeciakiewicz, szef sprzedaży w salonie Hyundai Nawrot. – Bardzo dobrze sprzedają się nie tylko wersje bazowe, które mają bogate wyposażenie, ale także seria limitowana N LINE, która w modelu Tucson oferuje sportowe wrażenia z jazdy nie tylko dzięki stylistyce, ale także rozwiązaniom z zakresu ustawień zawieszenia czy wspomagania kierownicy.
Hyundai i30 najlepiej wyprzedaje się w wersjach: 5-drzwiowej i kombi. W kategorii małych, tzw. miejskich SUV-ów dużą popularnością cieszy się Hyundai KONA.
– To wyrazisty stylistycznie oraz komfortowy model, a do tego oferuje szerokie możliwości personalizacji samochodu, począwszy od wyglądu zewnętrznego (np. dwukolorowe malowanie), jak i wnętrza dostępnego w różnych pakietach stylistycznych kolorów tapicerki – wylicza Arkadiusz Trzeciakiewicz. – Dodatkową zaletą jest fakt, że marka Hyundai oferuje obecnie jedną z najmłodszych gam modelowych na polskim rynku. Oznacza to, że wiele modeli zostało wprowadzonych do sprzedaży niedawno.
Czas wyprzedaży może być też świetnym momentem dla tych, którym wcześniej się nie udało nabyć danego modelu tuż po premierze lub wahali się ze względu na bardzo wysoką cenę. Na przykład duża popularność modelu GLE SUV Mercedes-Benz spowodowała, że wkrótce po premierze był on praktycznie niedostępny. Obecnie można go w atrakcyjnej cenie zakupić w salonach Grupy Wróbel i, co istotne, zaraz po dokonaniu wszelkich formalności wyjechać.
Dla miłośników innych modeli marka także ma interesujące propozycje.
– Rok 2019 był szczególny w segmencie samochodów osobowych: prawie dziesięć premier, w tym całkowicie nowa generacja modeli CLA, GLE i GLS. Można powiedzieć, że po uzupełnieniu palety produktów nową Klasą A 45S 4Matic (421 KM) oraz A Limuzyną, oferowane obecnie modele Mercedesa stanowią odpowiedź na praktycznie każdą potrzebę klientów – mówi Tomasz Rojecki, dyrektor Sprzedaży Samochodów Osobowych w salonie Mercedes-Benz Grupa Wróbel.
Na Klasę E 200 d Special Edition rabat wynosi co najmniej 42 tys. zł.
Rojecki: – To niezwykle atrakcyjna propozycja, która, co trzeba zaznaczyć, nie pojawia się często, a w przypadku Klasy E ma miejsce pierwszy raz. Podobna limitowana promocja dotyczyła w okresie letnim Klasy C, podczas której wszystkie dostępne pojazdy zostały sprzedane w pierwszym tygodniu rozpoczęcia akcji.
Oszczędności mogą dotyczyć nie tylko samej ceny. Przykład? Opel jeszcze do końca listopada, poza rabatami, za 1 zł oferuje cztery lata ochrony gwarancyjnej Opel FlexCare.
Największym zainteresowaniem cieszą się obecnie tradycyjne bestsellery marki: Corsa i Astra. Ostatni model w wersji Hatchback Enjoy 1.0 Turbo 105 KM można kupić już za 59,9 tys. zł (cena katalogowa to 71,7 tys.).
Wielu kupujących wybiera również SUV-y i Crossovery: Opel Grandland X i Opel Crossland X. Rabaty w zależności od modelu sięgają od 4500 zł przy zakupie Corsy w edycji „120 lat” do 22,5 tys. w przypadku Grandland X.
Mercedes-Benz proponuje wybrane wyposażenie bez dopłat. Na przykład osoby zainteresowane modelem GLA będą mogły wybrać automatyczną skrzynię biegów. Z dodatkowymi opłatami nie łączy się także wersja limitowana GLC Business Edition z pakietem wyposażenia Advantage z Aktywnym asystentem parkowania z systemem Parktronic, nawigacją na dysku twardym, fotochromatycznymi i w pełni elektrycznymi lusterkami zewnętrznymi, obręczami kół z metali lekkich, pakietem komfortowych foteli i tylną, elektrycznie otwieraną klapą.
Na popularność wyprzedaży duży wpływ ma także oferowane promocyjne finansowanie. Klienci indywidualni zainteresowani marką Hyundai mogą skorzystać z kredytu Easy Move On, który zakłada niską ratę i możliwość zmiany samochodu na nowy co 3-4 lata. Z kolei dla firm marka proponuje Leasing 102 proc.
Mercedes-Benz, oprócz upustu na wartość auta, oferuje ciekawą propozycję tzw. subwencjonowanego finansowania.
– Mamy atrakcyjne rozwiązania związane nie tylko z tradycyjnym leasingiem, ale i niezwykle popularnym najmem długoterminowym: Lease&Drive. W przypadku tradycyjnego leasingu, możemy skomponować rozwiązania na poziomie 101 proc. na wszystkie samochody wyprzedażowe rocznika 2019. To oferta, która rzeczywiście zachęca i stwarza nowe możliwości dla przedsiębiorców – podkreśla Tomasz Rojecki.
Jeśli chodzi o Lease&Drive, wyjaśnia na przykładzie: – Chcąc zakupić CLA Coupé, w cenie katalogowej 153 454 zł brutto, w opcji Lease&Drive z 24-miesięcznym okresem finansowania, 0 proc. opłaty wstępnej oraz limitem przebiegu 30 tys. km, klient zapłaci ratę miesięczną w wysokości 1534 zł netto. Zaletą tego rozwiązania, w przeciwieństwie do tradycyjnego leasingu, jest brak obowiązku wykupu samochodu.
A jeśli mimo wszystko zakup auta planujesz na przyszły rok i na razie wolisz się wstrzymać? Osobom tak myślącym, ale jednocześnie zainteresowanym atrakcyjnymi cenami, marka Volvo podsuwa jeszcze inne rozwiązanie.
– Obecnie trwa u nas kampania „PrzeSUVamy koniec roku”. Oferujemy naszym klientom gwarancję ceny auta na kolejny rok, czyli wybierając w tej ofercie specjalnej SUVa Volvo XC40 z rocznika 2020 kupujący zapłaci jak za model z 2019 roku – mówi Cyprian Borek, Kierownik Sprzedaży w salonie Volvo Car Wrocław-Bielany.
Największe zniżki dotyczą Volvo XC40 w wersjach T3 manual i D3 manual oraz XC60 D3 manual. Za ostatni model nabywca zapłaci obecnie aż 22850 zł mniej, kupując rocznik 2020 w cenie 145 tys. złotych zamiast 167 850 zł. Mniej o ponad 20 tys. złotych w tej ofercie kosztują także XC40 – od 112,2 tys. za wersję T3 manual do 125 tys. zł za D3 manual.
Kogo najbardziej interesują wyprzedażowe oferty salonów?
– Największe korzyści adresowane są do klientów indywidualnych, choć osoby prowadzące działalność gospodarczą również znajdą atrakcyjną ofertę dla siebie i swoich firm – podkreśla Dorota Jeżewska, Koordynator Działu Marketingu w Motorpol Wrocław. – Nie zauważamy zmian w zainteresowaniach klientów poszczególnymi modelami w okresie wyprzedaży rocznika. Zazwyczaj ich uwaga skupiona jest na tych samochodach, które rozważali wcześniej. To przemyślane zakupy. Nie chodzi tylko o oszczędność. Chcą je kupić taniej i cieszyć się swoim wymarzonym autem przez następne lata, a nie jedynie wydać mniej.
Materiał promocyjny
Wszystkie komentarze