Na początku kwietnia w wypożyczalni Vozilla pojawiły się nowe elektryczne auta - Renault Zoe. Korzystając z nich, nie tylko chronimy środowisko naturalne, ale też mamy szansę wygrać atrakcyjne nagrody.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Miejska Wypożyczalnia Samochodów „Vozilla” to jak dotąd jedyna w Polsce instytucja mająca we flocie tylko pojazdy elektryczne: od początku można w niej było korzystać z 200 aut, w tym 190 nissanów leaf i 10 vanów Nissan e-NV200. W kwietniu 2019 roku 40 osobówek zastąpiono samochodami Renault Zoe.

– To idealne auto do usług carsharingowych ze względu na swój zasięg, gabaryty i komfort – mówi Paweł Luksic, prezes firmy Enigma, która jest operatorem Vozilli.

Aby popularyzować ekologiczny transport oraz ideę car-sharingu, czyli współdzielenia pojazdu, Vozilla uruchomiła po długim majowym weekendzie akcję „Nowy w Mieście”.

Samochody elektryczne. Grajmy w grę

– Szacuje się, że jeden współdzielony samochód zastępuje średnio od dziewięciu do trzynastu aut prywatnych, dzięki czemu zmniejsza się ruch na ulicach – mówi Artur Chojnacki, rzecznik prasowy Vozilli. – Gra ma nie tylko zachęcić do rywalizacji, ale dać sposobność testowania rozwiązań, które pozytywnie wpływają na nasze przemieszczanie się po Wrocławiu.

Samochody z wypożyczalni aut elektrycznych Vozilla
Samochody z wypożyczalni aut elektrycznych Vozilla  Fot. Materiały Vozilli

Głównym zadaniem grających jest zbieranie punktów Zoe, które można otrzymać za poruszanie się nowym samochodem. Za każdą przejechaną minutę dostaniemy dwa, za odwiedzenie Miejsca Specjalnego (to popularne lokalizacje we Wrocławiu) dwadzieścia, a za odwiedzenie Odcinka Specjalnego (lokalizacje partnera akcji) trzydzieści punktów. Zbierać je można do 24 czerwca.

Nagrodami są roczne subskrypcje Vozilla – to nagrody przeznaczone dla trzech osób, które zebrały najwięcej punktów w danym tygodniu. A nagrodami głównymi są iPhone i apple watch – one trafią do trzech osób, które zebrały najwięcej punktów przez cały okres trwania gry.

Auta przekazała Vozilli firma Nawrot. – Era ekologii w motoryzacji w Polsce dopiero się zaczyna, więc udział w tym projekcie to dla nas duża wartość. Dzięki niemu dajemy potencjalnym klientom możliwość poznania zalet samochodów elektrycznych. Pokazujemy też, że Vozilla to świetna alternatywa do posiadania własnego samochodu. Wybierając takie rozwiązanie, wspieramy elektromobilość i realnie wpływamy na poprawę środowiska – mówi Ken Nawrot, prezes firmy Nawrot.

Renault zoe można rozpoznać w aplikacji Vozilli po innym zdjęciu oraz wyszukać, korzystając z opcji filtrowania.

Poznaj Zoe

– Renault zoe bardzo dobrze sprawdza się na zasadach współdzielonej mobilności, te auta są najczęściej wybierane przez operatorów takich usług. Obecnie po europejskich ulicach jeżdżą ich już cztery tysiące – mówi Andrzej Gemra, zastępca dyrektora Renault East do spraw efektywności i rozwoju nowych projektów.

To pierwsze auto tej marki projektowane od początku jako pojazd elektryczny. Pokazano je w 2005 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie jako Renault Zoe City Car Concept. Nie miało jednak nic wspólnego z prototypem z 2009 roku, który pojawił się we Frankfurcie. Rok potem w Paryżu pokazano Zoe Preview, które przerodziło się w 2012 roku w wersję produkcyjną.

Zoe bazuje na płycie podłogowej modelu Clio. W testach bezpieczeństwa Euro NCAP auto zdobyło komplet pięciu gwiazdek, wyróżniono je w związku z tym tytułem Best in Class. Wyposażone jest m.in. w ABS z EBD, przednie i boczne poduszki powietrzne, automatyczne włączanie świateł awaryjnych w chwili nagłego hamowania, ASR i CSV, klimatyzację automatyczną, nawigację satelitarną, system odzyskiwania energii z hamowania i tryb Eco. To pierwsze seryjne auto elektryczne, które przekroczyło barierę 200 km zasięgu. W roku 2015 po wprowadzeniu nowego silnika mogło już przejechać 240 km. A rok potem pojawiła się wersja, która osiąga nawet 400 km.

W 2015 roku z wynikiem 18 453 Renault Zoe było najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym w Europie. Utrzymało tę pozycję w roku kolejnym, osiągając liczbę 21 735 aut.

Vozilla ma auta w wersji Life z silnikiem o mocy 92 KM, które wyposażone są m.in. w system multimedialny z ekranem dotykowym i intuicyjną nawigacją. A także w łącze Bluetooth, system kontroli ciśnienia w oponach i system dynamicznej kontroli jazdy ESC.

Wrocław lubi Vozillę

Vozilla ruszyła w listopadzie 2017 roku. Wypożyczenie zaczynamy i kończymy za pomocą aplikacji mobilnej, auto możemy zostawić gdziekolwiek w strefie miejskiej. Płacimy za minutę jazdy lub postoju, zależnie od strefy, w której kończymy wypożyczenie. Jeśli będzie to strefa III, to opłata za minutę wyniesie 1,30 zł, jeśli II – 1,20 zł, a jeśli I – 1,10 zł. Opłata za minutę postoju to 0,10 zł niezależnie od strefy.

Jeżdżąc Vozillą, mamy możliwość parkowania w ścisłym centrum na dwustu specjalnych miejscach dla aut tej firmy, mamy darmowe parkingi miejskie i możliwość jazdy uprzywilejowanymi pasami ruchu, czyli buspasami.

Obecnie w systemie Vozilli zarejestrowanych jest ponad 60 tys. unikalnych użytkowników. W badaniach w listopadzie 2018 roku wypożyczalnia była najpopularniejszym systemem carsharingowym we Wrocławiu – spontanicznie wymieniło ją jako pierwszą czterdzieści procent ankietowanych. W maju mają do floty dołączyć skutery elektryczne.

Więcej o akcji na nowywmiescie.vozilla.pl.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    "Korzystając z nich, nie tylko chronimy środowisko naturalne" - w skali Wrocławia i owszem, ale w skali Ziemi to bzdura.
    @grrrrrrrrr
    czemu - jeśli jeździsz vozillami zamiast kupować własne auto to oszczędzasz środowisko
    już oceniałe(a)ś
    0
    1
    @grrrrrrrrr
    www.ivl.se_download_18.5922281715bdaebede9559/1496046218976/C243+The+life+cycle+energy+consumption+and+CO2+emissions+from+lithium+ion+batteries+.pdf
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Samochody na węgiel - ochrona środowiska jak cholera :)
    już oceniałe(a)ś
    2
    0