Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Dni otwarte Volvo w salonie V-Motors przy al. Brucknera 55 we Wrocławiu zaplanowane są na 10-11 maja, ale już w czwartek 25 kwietnia najnowsze Volvo S60 mogli zobaczyć goście przedpremiery. Spotkanie zgromadziło ponad 60 osób – wyłącznie klientów flotowych z całego Dolnego Śląska. 

Bogato w standardzie

Tuż po przejściu czerwonego dywanu na gości czekała „ścianka”, na której można było zrobić sobie zdjęcie jak na imprezach z gwiazdami i celebrytami. Gwiazdą tego wieczoru był samochód – nowy model Volvo S60 wyprodukowany po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych, po raz pierwszy bez opcji diesla i po raz pierwszy z bogatym wyposażeniem już w wersji podstawowej. - To sensacja, rewolucja, przewrócenie rynku motoryzacyjnego… - tak zapowiadał odsłonięcie S60 konferansjer i dziennikarz Paweł Gołębski, który prowadził ten premierowy wieczór.

Pierwszą partię nowego modelu – First Edition można kupić w cenie od 165 tys. zł. Auto ma automatyczną skrzynię biegów i silnik T4 o mocy 190 KM. W pakiecie R-Design są 18-calowe koła ze stopów lekkich, sportowe fotele ze skórzaną tapicerką Nappa oraz detale nadwozia i wnętrza podkreślające sportowy charakter nowego sedana. Dopłaty nie wymagają także takie udogodnienia jak elektryczna regulacja fotela kierowcy, dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna, nawigacja, tempomat, LED-owe reflektory przednie, nagłośnienie High Performance, alarm Volvo Guard, elektrycznie składane i przyciemniane lusterka oraz czujniki parkowania. 

Dostępna jest również mocniejsza odmiana silnikowa T5 o mocy 250 KM za 178 650 zł, którą można zamówić w opcji z napędem na cztery koła przy 10 tys. zł dopłaty. Pod koniec roku przybędą do wyboru kolejne wersje - hybrydowe: T6 Twin Engine AWD o mocy 340 KM oraz T8 Twin Engine AWD o mocy 400 KM.

Czas na zamówienia

Jako pierwsza do świeżo odsłoniętego S60 w OKWineBarze wsiadła pani Dorota – miłośniczka Volvo od wielu lat. - Gdy raz kupi się Volvo, można się w nim zakochać, ale nie jest to ślepa miłość, ponieważ mam porównanie z innymi markami i Volvo tę konkurencję wygrywa. Są to samochody bezpieczne, wygodne, bardzo dobre, a co najważniejsze - ładne. Wsiadłam, ponieważ moje Volvo ma już 9 lat i chciałabym kupić nowe – stwierdziła. Wraz z mężem Piotrem samochodami marki Volvo jeżdżą już od ponad 20 lat. - Po tylu latach wyszedł w końcu nowy S60, w dodatku spod ręki tego samego projektanta, który projektował jaguara, więc to idealny czas na zmianę – stwierdził Piotr Ciechanowicz. Wymianę auta pani Dorota ma już zaplanowaną na marzec przyszłego roku.

Z nieco odmiennej perspektywy na premierowy model spojrzał inny gość premiery - Krzysztof Jakub Jaśkiewicz, który z żoną Teresą również od lat wierny jest marce Volvo. - Jestem z zawodu konstruktorem. Miałem swój udział w kilku modelach samochodów kilku marek niemieckich. Pracowałem nad elementami nadwozia i układów. Stylistyka S60 jest unikalna, ale typowa dla Volvo. Moim zdaniem stylistycznie i designersko to kontynuacja pierwszego Volvo S60 – stwierdził po obejrzeniu premierowego modelu. - Doszukuję się też tutaj pewnej logiki, która była charakterystyczna dla powstania S60 poprzez skrócenie S80-tki. Tutaj widzę podobny zabieg – to pomniejszona S90, co bardzo dobrze wpłynęło na to auto. Jest estetyczne i muszę przyznać, że to pierwsze Volvo od dawna, co do którego nie mam żadnych zastrzeżeń – dodał. Oboje z żoną jeżdżą samochodami Volvo, choć jeden z nich prowadzi wyłącznie Krzysztof Jakub Jaśkiewicz. To Volvo Amazon – zabytkowa limuzyna z lat 60-tych.

Volvo to styl życia

Oglądanie premierowej S60 w OKWineBarze umilały nie tylko doznania kulinarne, ale także muzyczne dźwięki – najpierw gitarzysta Hubert budował kolejnymi riffami klimat amerykańskich autostrad, a później mniej i bardziej znane przeboje zaśpiewała Marta Kołodziejczyk, znana też jako Martella.

Czy urządzając premierę w taki sposób – poza salonem gospodarze pokazują, że rozumieją jak żyją miłośnicy marki Volvo? – Miejsce sprzedaży nie zawsze kusi, wcześniej w naszym salonie było już wiele imprez, wkrótce są też Dni Otwarte. Chcieliśmy z przedpremierą wyjść poza salon. Stąd pomysł, żeby pokazać S60 w innym klimacie w ciekawym miejscu. Jesteśmy elementem Wrocławia i Dolnego Śląska. Lubimy przygody i podróże – mamy nadzieję, że tu oddany jest klimat Wrocławia i naszej marki – podsumowała Izabela Wołodko z V-Motors.

Nowe Volvo S60 już mogą oglądać i testować na jazdach wszyscy chętni – na Dni Otwarte salon V-Motors przy ul. Brucknera 55 we Wrocławiu zaprasza 10-11 maja. Partia First Edition nowej S60-tki będzie dostępna przed 6 miesięcy lub do wyczerpania zapasów.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.