Pomagają z radością, zaangażowaniem i bez wahania - przede wszystkim finansowo, lecz nie tylko. Żeby pomagać, trzeba poznać potrzeby tych, którzy tego wsparcia potrzebują. Jak to robią firmy, opowiadają reprezentanci czterech wybranych partnerów wspierających fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Beata Janczur, wiceprezes Credit Agricole Bank Polska SA:

Beata Janczur, wiceprezes Credit Agricole Bank Polska SA
Beata Janczur, wiceprezes Credit Agricole Bank Polska SA  Fot. Mat. prasowe

Credit Agricole wspiera fundację Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową od wielu lat. Bardzo doceniamy to, na jaką skalę i z jak dużym zaangażowaniem już od prawie trzech dekad fundacja pomaga najmłodszym odzyskać zdrowie i utrzymać uśmiech. Istotny jest dla nas również sąsiedzki wymiar – siedziba fundacji znajduje się we Wrocławiu, tak jak centrala naszego banku. Cieszę się, że nasze lokalne wsparcie może przekładać się na ogólnopolską skalę.

Organizowany przez fundację Koncert Nadziei to wspaniała inicjatywa, która zdążyła już zapisać się na kulturowej mapie Wrocławia. Również w naszym banku za każdym razem czekamy na ten wyjątkowy wieczór. Pracownicy Credit Agricole angażują się w koncerty także osobiście – kilkukrotnie nasi przedstawiciele występowali na scenie, prezentując publiczności Koncertów Nadziei swoje interpretacje znanych utworów. Doceniam to, że moi współpracownicy decydują się podzielić się swoimi talentami w tak szczytnym celu.

Pomoc potrzebującym, wynikająca ze zwykłej ludzkiej solidarności, to dla nas bardzo duża wartość. W naszym banku takie zaangażowanie to tak naprawdę element codzienności – jako bank, który słucha, jesteśmy uważni na potrzeby osób wokół nas i chcemy zapewniać im niezbędną pomoc. Wierzymy, że to dzięki ludziom dookoła nasze życie osobiste i zawodowe nabiera sensu, że to ludzie stanowią impuls, byśmy codziennie próbowali być najlepszą wersją siebie.

To truizm, ale by pomagać skutecznie, trzeba dokładnie wiedzieć, jakiego wsparcia ktoś potrzebuje. Dlatego tak istotne jest zaangażowanie w dialog społeczny. Od lat wspieramy społeczności lokalne – wsłuchujemy się w ich problemy i pomagamy je rozwiązywać. W miasta, gdzie dokucza smog, walczymy o poprawę jakości powietrza, angażujemy się w inicjatywy z obszaru ekonomii społecznej, wspieramy inicjatywy, które przyczyniają się do walki z różnymi przejawami dyskryminacji.

Wsparcie dla najbliższego otoczenia to jeden z fundamentów naszego pojmowania społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie ulega wątpliwości, że funkcjonowanie firmy niesie ze sobą określone skutki dla osób korzystających z jej usług, a także dla jej pracowników, partnerów biznesowych, społeczności lokalnych i środowiska naturalnego. Nikt inny poza nami nie jest w stanie tak kształtować wpływu naszej firmy na otoczenie, aby był on pozytywny, a nie negatywny. W naszym banku jesteśmy tego świadomi i w pełni przyjmujemy tę odpowiedzialność.

Piotr Krupa, prezes firmy Kruk SA:

Piotr Krupa, prezes firmy Kruk SA
Piotr Krupa, prezes firmy Kruk SA  Fot. Mat. prasowe

Bezinteresowna pomoc to naturalny, ludzki odruch, który zmienia świat na lepsze. Niesamowite jest w niej to, że wytwarza mnóstwo pozytywnych emocji – zarówno u obdarowanym, jak i u darczyńców. Pomaganie to też poczucie odpowiedzialności oraz potrzeba dzielenia się z innymi tym, co mamy sami. Wierzymy, że dobro zawsze wraca.

Oczywiście liczą się dobre chęci, ale one nie wystarczą. Aby działać w tym zakresie skutecznie i odpowiedzialnie, potrzebna jest wiedza, czego potrzebują ci, którym chcemy ofiarować swoją pomoc. Wszystko wygląda dokładnie tak jak przygotowanie indywidualnej oferty dla klienta. Jeśli wiemy, jakie są jego potrzeby, to możemy przygotować propozycję współpracy dopasowaną do jego indywidualnych potrzeb i możliwości.

A zatem ważna jest tu umiejętność słuchania drugiego człowieka, a także duża wiedza i doświadczenie dotyczące wsparcia – i to gwarantują profesjonalni partnerzy. Tak właśnie jest z fundacją Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. To zespół zawodowców, którzy mają obszerną wiedzę i doświadczenie w bezpośrednim pomaganiu podopiecznym Przylądka Nadziei – Kliniki Transplantologii Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej.

Sam fakt, że fundacja pomogła już tysiącom dzieci z całej Polski, świadczy o jej skutecznym działaniu. Ważne jest również to, że fundacja stara się nie tylko pomagać swoim małym pacjentom i stawia przed sobą ambitne, wielkie cele, które krok po kroku realizuje. Dlatego też Kruk już od kilku lat wspiera różne działania fundacji. Codziennie otrzymujemy mnóstwo próśb o pomoc. Nie jesteśmy jednak w stanie pomóc wszystkim, więc zdecydowaliśmy się na wspieranie fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Jesteśmy pewni, że przekazane jej pieniądze zostaną najlepiej wykorzystane i pomogą wielu rodzinom.

Pracownicy Kruka chętnie angażują się w wiele inicjatyw mających na celu pomoc innym – organizują zbiórki, wykorzystują swoje talenty w czasie wydarzeń charytatywnych. Dobroczynność buduje wielkiego, pozytywnego ducha zespołu, a dodatkowo pokazuje, jakimi jesteśmy ludźmi i co jest dla nas ważne. A dla zespołu Kruka najważniejsze wartości to m.in. szacunek do drugiego człowieka, wzajemna pomoc i wspólne dobro. Wsparcie fundacji to wyraz tego, że obchodzą nas osoby potrzebujące pomocy i doświadczone przez los – chcemy angażować się na ich rzecz – z nadzieją, że odmieniamy ich życie na lepsze.

Wojciech Rembikowski, wiceprezes Impelu SA:

Wojciech Rembikowski, wiceprezes Impelu SA
Wojciech Rembikowski, wiceprezes Impelu SA  Fot. Mat. prasowe

Przed nami już 10. edycja spektakularnego widowiska muzycznego, jakim jest charytatywny Koncert Nadziei na rzecz fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Grupa Impel ma zaszczyt od 7 lat aktywnie uczestniczyć w tej inicjatywie. Koncert jest nam szczególnie bliski, ponieważ wspieramy fundację od wielu lat, a prezes zarządu Impelu SA, Grzegorz Dzik, jest przewodniczącym Rady Fundacji.

Dodatkowo, a może przede wszystkim, cenimy niecodzienną formę wydarzenia. Na scenie Narodowego Forum Muzyki, a wcześniej we Wrocławskiej Operze czy w Teatrze Muzycznym „Capitol”, a więc w najpiękniejszych muzycznych obiektach Wrocławia, spotykają się znane osobistości świata muzyki oraz pasjonaci amatorzy – osoby reprezentujące firmy z różnych branż, wykonujące na co dzień zupełnie inne zawody.

To właśnie muzykujący przyjaciele fundacji stają przed wyzwaniem, jakim jest przełamanie siebie, słabości i tremy przed szeroką widownią, na której zasiądą znajomi z pracy, przełożeni oraz najbliżsi, i zaprezentowanie swojej muzyki. A wszystko po to, aby przekazać wielką siłę tym, którzy są w tym wydarzeniu najważniejsi – dzieciom, podopiecznym fundacji. Oni każdego dnia przełamują siebie w walce z chorobą. To dla nich zbierają się ludzie z pasją, którzy są magnesem tego koncertu – przyciągają publiczność, zachęcają do kupna biletów – cegiełek na rzecz fundacji i dzielą się siłą, jaką daje pomaganie.

Idea niesienia pomocy jest na stałe wpisana w działalność Grupy Impel. Na co dzień opiekujemy się fundacją ProCuro, której głównym celem jest integracja społeczna dzieci z niepełnosprawnością poprzez sztukę. Koncert Nadziei to duże i wyjątkowe przedsięwzięcie, dlatego angażuje wiele firm, którym, tak jak Grupie Impel, bliska jest chęć pomagania.

Tegoroczny koncert jest dla nas ważny z jeszcze jednego powodu. Reprezentujący naszą firmę zespół Impel Band, którego mam przyjemność być członkiem, zaskoczy publiczność wyjątkową niespodzianką. Nie zdradzam szczegółów, tylko serdecznie zapraszam wszystkich do udziału w koncercie. Spotkajmy się 17 kwietnia w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu i pokażmy, że nasze serca wypełnia rockandrollowa radość i chęć pomagania.

Marzena Więckowska, szef komunikacji korporacyjnej w firmie Amazon:

Marzena Więckowska, szef komunikacji korporacyjnej w firmie Amazon
Marzena Więckowska, szef komunikacji korporacyjnej w firmie Amazon  Fot. Mat. prasowe

Od początku obecności Amazona w Polsce aktywnie angażujemy się w działania charytatywne, których celem jest pomoc dzieciom. Jednym z naszych kluczowych partnerów jest fundacja Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową, którą wspieramy nieprzerwanie od 2014 r. Z ogromną przyjemnością uczestniczymy w Koncertach Nadziei odbywających się we Wrocławiu. To niezwykłe wydarzenie ma na celu zbiórkę funduszy na pomoc dzieciom z chorobami nowotworowymi. Pracownicy Amazona z chęcią występują na scenie podczas koncertu. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej pięknej inicjatywy.

Inną naszą ważną inicjatywą z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu jest program Kindloteka i, w jego ramach, promocja czytelnictwa w regionach, w których prowadzimy działalność: Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi, Warszawie, Szczecinie i Sosnowcu. W 2018 roku odbyła się czwarta edycja Kindloteki. W jej ramach przekazujemy lokalnym szkołom i bibliotekom nowe książki oraz czytniki Kindle, szerząc zainteresowanie literaturą w tradycyjnej oraz innowacyjnej formie.

Głównym odbiorcą naszych działań są dzieci i młodzież, jednak z Kindloteki korzystają chętnie również studenci oraz seniorzy, ponieważ czytanie można pokochać w każdym wieku. W ramach wszystkich edycji programu przekazaliśmy dotychczas łącznie 52 bibliotekom ponad 700 czytników Kindle i 31 tys. książek drukowanych oraz elektronicznych. Podczas drugiej edycji Kindloteki kąciki czytelnicze powstały także dla pacjentów Przylądka Nadziei, czołowej placówki pomagającej dzieciom z chorobami nowotworowymi, działającej dzięki inicjatywie fundacji.

Co niezwykle ważne, poszukując inspiracji w tworzeniu ważnych społecznie inicjatyw, prowadzimy otwarty dialog z naszymi pracownikami. Wnikliwie wsłuchujemy się w ich sugestie, ponieważ to oni wiedzą najlepiej, co jest istotne dla naszych społeczności lokalnych. Dokładając wszelkich starań, aby wsparcie zawsze trafiało w potrzeby regionu, blisko współpracujemy także z lokalnymi władzami, wspólnie poszukując najlepszych inicjatyw.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem