Stół i posiłki powinny kojarzyć się z bliskością, obfitością i ciepłem. Dowodem na to są działania CSR realizowane i wspierane przez AmRest, jedną z największych restauracyjnych potęg w Europie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Jeżeli w tym tygodniu miałeś ochotę na pizzę, burgera i kawę, a na spełnienie każdego z tych pragnień wybrałeś inny lokal, możliwe, że wszystkie należały do spółki AmRest.

Karmią cały świat

AmRest prowadzi sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Intensywnie rozwija swój biznes również w Europie Zachodniej, Rosji czy Chinach. W portfolio od lat ma takie marki jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks, a od niedawna również: La Tagliatella, Blue Frog, KABB, Bacoa i Sushi Shop.

Pracownicy KFC
Pracownicy KFC  MAT. AMREST

– Jako spółka zarządzająca ponad 2000 restauracji na 26 rynkach AmRest codziennie wchodzi w relacje z setkami tysięcy interesariuszy. Na co dzień pracujemy w środowisku międzynarodowym – mówi Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager w AmRest. – Dlatego od 2015 roku w firmie realizowana jest strategia odpowiedzialnego biznesu, obejmująca cztery filary: Nasza Żywność, Nasi Ludzie, Nasze Środowisko oraz Nasze Społeczności. W każdym z tych obszarów realizujemy wiele aktywności zarówno lokalnych, jak i globalnych. Dużą wagę przykładamy również do wolontariatu pracowniczego oraz kwestii tworzenia przyjaznego środowiska pracy.

W AmRest pracuje obecnie 50 tysięcy osób reprezentujących niemal 100 narodowości. Zdecydowana większość jest zatrudniona w restauracjach i kawiarniach. Z reguły są to młodzi ludzie, przed 30. rokiem życia, a praca w AmRest jest ich pierwszym doświadczeniem zawodowym.

Nagroda dla pracodawcy

Tylko w ostatnim roku w ramach wolontariatu pracowniczego 2500 pracowników zrealizowało ponad 100 projektów na rzecz 10 tys. beneficjentów.

– Dodatkowo nasi wolontariusze stale współpracują z placówką SIEMACHA Spot Wrocław – dodaje Ewelina Jabłońska-Gryżenia. – Te liczby pokazują, że w naszych pracownikach drzemie niezwykły potencjał i chęć pomocy innym. Wspólna praca na rzecz innych integruje zespół i kształtuje pozytywne postawy wśród pracowników.

SIEMACHA Spot Wrocław w Magnolia Park we Wrocławiu
SIEMACHA Spot Wrocław w Magnolia Park we Wrocławiu  MAT. AMREST

Wyjaśnia, że to zaangażowanie społeczne oznacza także realizację jednej z naczelnych wartości firmy: „Zobowiązania Wobec Ludzi”: – Dzięki takim działaniom pracownicy czują się dumni, a satysfakcja i poczucie spełnienia pozostają z nimi na długo.

Jak działania wyglądają w praktyce? SIEMACHA Spot Wrocław w Magnolia Park we Wrocławiu opiera się na partnerstwie biznesu (AmRest, Multi Poland), samorządu (Miasto Wrocław) i NGO (Stowarzyszenie SIEMACHA). AmRest jako partner strategiczny sfinansował budowę tego miejsca, a obecnie wspiera jego działalność. Wolontariusze AmRest realizują warsztaty Akademia Kulinarna w ufundowanej przez spółkę kuchni z profesjonalnym sprzętem, prowadzą zajęcia sportowe, pomagają dzieciom w odrabianiu lekcji oraz organizują różne wydarzenia.

To niejedyna organizacja wspierana przez spółkę. Od 2015 roku AmRest współorganizuje również inicjowaną przez Caritas Wrocławską Wigilię dla najbardziej potrzebujących m.in. poprzez fundowanie ciepłych potraw. Firma wspiera także inne działania Caritasu.

Dzielą się żywnością

AmRest od 2017 roku przekazuje organizacjom charytatywnym nadwyżki ze swoich lokali. Miesięcznie to ok. 15 ton jedzenia. Jako pierwsza w program zaangażowana była marka KFC, a od 2018 roku dołączyły do niej Pizza Hut oraz Blue Frog. W samym województwie dolnośląskim w programie uczestniczy 20 restauracji, a w Europie ponad 265 w pięciu krajach.

– Wdrożenie na dużą skalę programu niemarnowania żywności jest dla nas największą dumą. Jako jedna z wiodących firm restauracyjnych w Europie chcemy szerzyć dobre praktyki niemarnowania żywności i tym samym przyczyniać się do realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem kolejnego, innowacyjnego rozwiązania w ramach niemarnowania żywności, który z powodzeniem jest realizowany w Europie Zachodniej – mówi Ewelina Jabłońska-Gryżenia.

Wspierają pracowników

AmRest proponuje także programy rozwojowe dla pracowników, takie jak AmRest University. A podczas konkursu Colonel’s Kitchen pracownicy mają szanse ugotować nowe wersje dań z produktów KFC, które uzupełnią menu restauracji.

Firma wspiera także pracowników w realizowaniu indywidualnych pomysłów na pomaganie, jak w przypadku akcji społecznej we Wrocławiu „Zupa na Wolności”, którą stworzyła jedna z pracownic AmRest wraz z przyjaciółmi.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem