Świnoujście, Kołobrzeg, Ustka, Darłowo, Dziwnów, Łeba, Władysławowo - w tych siedmiu miejscowościach podczas wakacji prezentował się nasz region.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

To efekt promocyjnego Projektu Plaża, po raz kolejny organizowanego w nadbałtyckich miejscowościach.

'Projekt Plaża' - akcja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego promująca Dolny Śląsk na polskich plażach
'Projekt Plaża' - akcja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego promująca Dolny Śląsk na polskich plażach  MATERIAŁY UMWD

Tym razem w nadmorską trasę, wraz z biurem promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, wyruszyło 16 partnerów. Wśród nich byli między innymi SkiRaft z Barda, Kopalnia Nowa Ruda, Muzeum Zabawek z Kudowy Zdrój, Zamek Czocha, Kłodzko i Twierdza Kłodzka, Szlak Ginących Zawodów z Kudowy-Zdroju, Termy Cieplickie, Zamek Topacz, Zakłady Ceramiczne Bolesławiec, a także Zamek Książ i Stara Kopalnia w Wałbrzychu.

W każdy weekend podczas wakacji przygotowane stoiska na plażach odwiedzały tysiące wczasowiczów, by z bliska zapoznać się nie tylko z regionalną ofertą turystyczną czy kulturalną, ale także potencjałem naszego województwa.

– Tegoroczna frekwencja na dolnośląskich stoiskach przeszła nasze najśmielsze oczekiwania. Szacuje się, że w ciągu 27 dni odwiedziło je około 300 tys. osób. Tylko w samym Kołobrzegu w jeden weekend z ofertą Dolnego Śląska zapoznało się ponad 20 tys. wczasowiczów – mówi Cezary Przybylski, marszałek dolnośląski.

Jedną z atrakcji prezentowanych podczas Projektu Plaża był symulatory: jazdy wagonikiem po kopalni złota oraz spływu pontonowego po przełomie Bardzkim Nysy Kłodzkiej. Można też było wypiekać podpłomyki z ekipą z Zamku Czocha czy wziąć udział w warsztatach płukania złota. Zakład Ceramiczny w Bolesławcu malował swoje słynne wzory na żywych modelach, których na plaży nie brakowało.

– „Tatuażami” z Bolesławca zainteresowane były głównie dzieci, które najpierw malowane były w kwieciste wzory, a potem, pod okiem instruktorów, same dekorowały makiety wielkich filiżanek – opowiada Julia Wach z Wydziału Promocji UMWD. – Organizowaliśmy również wiele konkursów z nagrodami, do których ustawiały się długie kolejki, bo każdy chciał mieć np. piłkę z logo Dolnego Śląska. Dużym powodzeniem cieszyły się także symulatory kopalni złota i spływu pontonowego.

Projekt Plaża realizowano wspólnie ze stacją TVN. Dzięki temu był prezentowany w porannych programach tej stacji, również w formie wejść na żywo.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem