Pod koniec 2013 r. doszło do ważnego wydarzenia w światowym internecie. W wynikach wyszukiwania Google’a drastycznie spadł jeden z największych portali turystycznych – Expedia. Zewsząd dociekano, co spowodowało, że tak duży portal stracił wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Szły za tym straty milionów dolarów przychodów i podkopanie pozycji na giełdzie.

Głowiła się nad tym m.in. jedna z potężnych firm tworzących narzędzia do analizy profilu linków – LinkResearchTools. – Zgłosiłem się do nich i zobowiązałem się do czegoś wręcz niemożliwego: że w 48 godzin napiszę analizę spadków Expedii – opowiada Bartosz Góralewicz, współzałożyciel firmy Elephate. – Nie spałem, nie jadłem, pochorowałem się po tym i dostałem anginy.

Pozostało 91% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej