Zbliżamy się do finału mikołajkowej akcji "Wyborczej Wrocław". Ostatnio dołączyło do niej kolejne sześć firm: Kaufland Polska, Rudy Consulting, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Osiński i Syn, Titanum i Mondelez International.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Fabryka św. Mikołaja to akcja charytatywna od 13 lat prowadzona przez „Wyborczą Wrocław", fundację Agora oraz Kino Nowe Horyzonty. Przez ten czas dzięki hojności sponsorów uzbieraliśmy prawie 2 mln zł.

W ubiegłym roku pomogliśmy Fundacji Dzieci i Młodzieży „Krzyś” – pieniądze przeznaczyliśmy na remont i wyposażenie gabinetów w specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjny i terapeutyczny w siedzibie fundacji przy ul. Stalowej.

Pomagamy nie tylko najmłodszym

O ile w minionych latach pomagaliśmy najmłodszym, tym razem chcemy wesprzeć tych trochę starszych. Pomagamy Fundacji „Bonitum", która od stycznia będzie prowadzić profesjonalną rehabilitację i terapię dla osób od 16. roku życia z niepełnosprawnością intelektualną. Właśnie dlatego przy ul. Komuny Paryskiej powstaje dla nich specjalny Środowiskowy Dom Samopomocy.

Wioletta Piętal-Pyrek, kierowniczka „Bonitum”: – Zależy nam, by stworzyć w nim rodzinną atmosferę oraz podtrzymywać i rozszerzać kompetencje, które niepełnosprawni zdobyli w szkołach. W placówce będziemy pracować z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności: od autystycznych poprzez tych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, znacznym i głębokim. Leczone będą tu również osoby z dysfunkcjami sprzężonymi. To będzie wyróżniać „Bonitum” wśród innych tego typu ośrodków we Wrocławiu.

Dom Samopomocy chce rozpocząć działalność na początku stycznia i zapewnić opiekę 30 osobom. Pieniądze, które zbieramy w ramach Fabryki, przeznaczymy na wyposażenie profesjonalnej sali do integracji sensorycznej (m.in. zakup interaktywnej kurtyny światłowodowej, tunelu przestrzennego, świetlnych klocków, urządzeń do aromaterapii, roweru stacjonarnego i bieżni do rehabilitacji) oraz innych pomieszczeń do rehabilitacji.

Na koncie jest już blisko 200 tys. zł

Wszystko dzięki hojności sponsorów, którzy od lat regularnie wspierają kolejne edycje. W tym roku ponownie są to: Profit Development SA (Złoty Sponsor i Partner akcji, przekazał 100 tys. zł), Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich „Kogeneracja” SA (Złoty Sponsor, wpłata 40 tys. zł), Kancelaria Prawna Schampera, Dubis, Zając i Wspólnicy Sp.k., Dom Aukcyjny „Dawro", Temar Deweloper, Volvo Polska, Cargill Poland Sp. z o.o., Dolnośląskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami i Multi Grupa. A w ostatnich dniach również Kaufland Polska, Rudy Consulting Sp. z o.o., Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Osiński i Syn Sp. J., Titanum Sp. z o.o. i Mondelez International.

Jak co roku, fabryka przygotuje też tysiąc paczek mikołajkowych dla uczniów z wrocławskich szkół, do których Firma Titanum przekazała prezenty, a Mondelez International słodkie niespodzianki. Rozdamy je podczas finału akcji, 5 grudnia w kinie Nowe Horyzonty.

***

Zainteresowani wsparciem Fabryki św. Mikołaja mogą dołączyć do nas jeszcze tylko do piątku. Proszeni są o kontakt z Agnieszką Iwanowską (agnieszka.iwanowska@wroclaw.agora.pl) lub telefonicznie pod numerem 71 37 17 231.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem