Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Zwrot na Dacię, Renault i Hyundaia

Zacznijmy od salonów Nawrot mieszczących się przy ul. Wrocławskiej 33B (Długołęka, 55-095 Mirków), gdzie klienci mogą wybierać spośród modeli Renault, Dacii i Hyundaia. Jakkolwiek patrzeć, wybór jest bardzo szeroki.

Z jednej strony mamy Dacię, której wszystkie modele wyglądają dobrze i oferują wyjątkowo przestronne wnętrza, a mimo bogatego wyposażenia są po prostu niemoralnie tanie.

Dacia DusterDacia Duster fot. Dacia

I tak duster, najpopularniejszy SUV Europy, kosztuje raptem 47,9 tys. zł. Dacia sandero to wciąż jedno z najtańszych aut na rynku (od 30,9 tys. zł). Tak samo jest z loganem – kosztuje tyle samo co sandero, a przy okazji ma jeden z najpojemniejszych bagażników na rynku. Logan MCV jeszcze więcej zmieści do kufra (to w końcu kombi), a kosztuje niewiele więcej (od 34,9 tys. zł). Już chyba nikogo nie powinno dziwić, że dacia lodgy to najtańszy na rynku samochód dla 7 osób (od 47,5 tys. zł), a dostawczy dokker z kolei jest bezkonkurencyjny, jeśli chodzi o stosunek niewielkiej ceny (od 41,9 tys. zł) to ogromu jego przestrzeni ładunkowej. Tak, jakkolwiek patrzeć, modele Dacii oferują baaardzo dużo za baaardzo mało.

Firma Nawrot oferuje również pełną gamę modeli Renault, i to nie powinno dziwić, że Dacia i Renault w jednym stoją domu (to znaczy salonie), bo obie firmy tworzą wspólny koncern i dzielą się technologią oraz rozwiązaniami technicznymi. Tyle tylko że modele Renault są z nieco wyższej półki, więc tym samym jeszcze atrakcyjniejsze i jeszcze lepiej wyposażone. A przy tym każdy model Renault wyróżnia się czymś ekstra. Na przykład twingo jest oszałamiająco zwrotne (średnica zawracania to tylko 9 m – rekord na rynku), najnowsze clio kusi wyposażeniem godnym modeli premium (m.in. cyfrowe zegary), a captur tak umiejętnie łączy praktyczność, urok i seksapil, że od wielu lat pozostaje jednym z najchętniej kupowanych miejskich SUV-ów Europy (lada chwila w salonie zaparkuje zupełnie nowa wersja tego modelu, mniam!). Szeroka oferta kompaktowego megane (hatchback, kombi, czterodrzwiowe coupé i sportowa odmiana RS) odpowiada na potrzeby wielu klientów, futurystyczny scenic i grand scenic są pojemne jak na vany przystało, ale przy okazji wyglądają jak statki kosmiczne, podczas gdy talisman w wersji sedan i kombi to wyjątkowe modele z segmentu premium.

Renault Megane R.S. Trophy-RRenault Megane R.S. Trophy-R Renault

Renault oferuje również jedno z najbogatszych portfolio SUV-ów na rynku. Oprócz wspomnianego już captura francuska firma proponuje kompaktowego kadjara, większego i bardziej sybaryckiego koleosa oraz nonkonformistyczne pod względem stylu espace. Żaden z tych modeli nie jest elektryczny, ale to nie znaczy, że Renault nie stawia na napęd przyszłości, bo bezszelestnie napędzane elektronami są twizy, zoe i kangoo.

Nawrot to również nowy salon Hyundaia o powierzchni 4000 m kw., a także, choć może przede wszystkim, wyjątkowo nowoczesny serwis koreańskiej firmy z 6 stanowiskami płaskimi oraz aż 11 podnośnikami, co gwarantuje natychmiastową obsługę bez kolejki. Wystarczy zadzwonić i auto natychmiast wjeżdża na serwis – ot tak! – Warto też dodać, że nowy serwis marki Hyundai ma tak zwaną bezpośrednią recepcję serwisową, co oznacza, że na podstawową diagnostykę auta klient zapraszamy jest do zamkniętej, komfortowej przestrzeni, w której jest informowany o dokonywanych pomiarach i oględzinach auta. Takich recepcji nie ma w innych salonach, gdzie tradycyjnie wiele czynności jest wykonywanych na powietrzu, a jak wiemy, pogoda nie zawsze dopisuje – mówi Justyna Magdziarz, kierownik marketingu w firmie Nawrot. Last but not least. Serwis Hyundaia Nawrot to największy i nowocześniejszy serwis tej marki w naszej części Europy. Brawo!

Choć trudno życzyć klientom, by jak najczęściej odwiedzali serwis (co to, to nie!), to jednak świadomość, że tak blisko (nie więcej niż 20 minut, bez świateł i korków, z każdego miejsca Wrocławia) jest tak nowoczesny serwis, działa kojąco. Tym bardziej dla tych klientów, którzy zdecydują się na jeden z modeli Hyundaia. A tych jest co niemiara! Do miasta idealnie spiszą się i10, i20 (również w nieco uterenowionej wersji i20 Active) oraz miejski van ix20. Oferta kompaktowych modeli jest wyjątkowo szeroka – sam i30 dostępny jest jako hatchback, kombi, czterodrzwiowe coupé fastback i hot hatch z silnikiem o mocy 275 KM, a do tego jest jeszcze limuzyna elantra oraz hybrydowy lub elektryczny ioniq. Klienci szukający modelu klasy średniej mogą wybierać między sedanem i kombi i40, a miłośnicy SUV-ów, terenówek i crossoverów mają w salonie Hyundaia Nawrot SUV obfitości, to znaczy róg obfitości – konę (również elektryczną), tucsona oraz santa fe.

Motorpol, czyli królestwo Volkswagena

Nowy salon Skody firmy Motorpol WrocławNowy salon Skody firmy Motorpol Wrocław Fot. Mat. prasowe

Salony Motorpol to wiele marek z różnych krajów, ale wszystkie je łączy to, że należą do Volkswagena lub po prostu są Volkswagenem. Motorpol przy al. Karkonoskiej 81 we Wrocławiu to miejsce, gdzie można kupić osobowego i dostawczego volkswagena, seata i jego sportowe ramię z segmentu premium cuprę oraz škodę. Na którą markę i który model się zdecydować?

Ze Škodą jest jak z Pszczółką Mają – wszyscy Škodę znają i kochają, sądząc po popularności tej marki w Polsce. Citigo, rapid i fabia są idealne nie tylko do miasta, ale też do podróży między dwoma miastami, najchętniej w gronie rodzinnym. Nowa scala z przytupem wjechała do segmentu aut kompaktowych, a octavii chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Škoda już dawno rozgościła się w klasie wyższej dzięki superbowi, a od niedawna śmiało rozpycha się w segmentach SUV-ów, w których oferuje kamiqa, karoqa i kodiaqa.

Volkswagen jest obecny właściwie w każdym segmencie. I tak mały up idealnie śmiga po mieście, a polo oferuje nieco więcej niż on, choć nie tak wiele jak golf. Golf sportsvan, touran i sharan to nieco inaczej skomponowane pod różne wymagania rodzinne vany, a T-cross, T-roc, tiguan, tiguan allspace i touareg to jakże teraz modne crossovery. Passat to klasyczna limuzyna, a arteon to taki passat, ale inspirowany modelami coupé. W ofercie Volkswagena są nie tylko modele elektryczne (e-up i e-golf), ale także hybryda z wtyczką – można ją ładować z gniazdka, dzięki czemu dłużej porusza się w trybie elektrycznym. Mowa o passacie GTE.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan Volkswagen

Nieco bardziej emocjonujące są modele Seata – mimo niemieckiej technologii (w końcu są spokrewnione ze Škodą i Volkswagenem) tli się w nich nieco hiszpańskiego temperamentu (choć nie wszystkich). I tak ibiza wyróżnia się na tle rywali atrakcyjnym, seksownym wyglądem, podobnie zresztą jak leon. Alhambra pozostaje utylitarna, przestronna i przyjazna rodzinom, ale trudno ją odróżnić od wizualnie nudnego, technicznego brata bliźniaka, czyli vw sharana. Zdecydowanie więcej charakteru mają hiszpańskie crossovery – arona, ateca i tarraco. A jak już mowa o charakterze i seksapilu, to jeszcze więcej ma do zaoferowania cupra. Co to za marka?

To seat, ale pod inną nazwą, z bogatszym wyposażeniem, mocniejszymi silnikami i aurą premium. Na razie cupra jest tylko jedna – ateca. Niewprawne oko nie odróżni cupry ateca od seata ateca, ale ci, którzy znają się na rzeczy, zauważą nowy znaczek, smakowite detale wykończeniowe, większe koła i wiele innych drobnych elementów, które czynią ten model wyjątkowym. Co ważne, niedługo modele cupry będą się zdecydowanie bardziej różniły od seatów i zyskają więcej autonomii, można powiedzieć, co z pewnością zwiększy atrakcyjność tej marki. Z kolei atrakcyjność volkswagena, seata i škody już dziś zwiększają wyprzedażowe rabaty. Dlaczego?

SEAT Tarraco FR PHEV ConceptSEAT Tarraco FR PHEV Concept fot. SEAT

Z początkiem października rozpoczęła się wyprzedaż rocznika modeli właśnie tych trzech marek. Korzyści cenowe sięgają nawet 20 tys. zł! – Dealerzy w swojej ofercie mają również rabaty dla grup zawodowych oraz takie związane z zakupem auta na firmę. Co ważne, można je łączyć z ofertą wyprzedażową. Taka kumulacja pozwala znacznie obniżyć końcową cenę zakupu – mówi Dorota Jeżewska, koordynator marketingu w Motorpol Wrocław. Dobrym przykładem takiego łączenia rabatów jest oferta Seata. Kupując model tarraco, otrzymujemy rabat podstawowy w wysokości 12 tys. zł, dodatkowo wybierając pakiet Comfort+, oszczędzamy kolejne 8 tys. zł, a zostawiając swój samochód w rozliczeniu, zyskujemy jeszcze 3 tys. zł. – Warto pamiętać, że wszystkie trzy marki przygotowały również oferty promocyjnego finansowania – dodaje Jeżewska.

Początek wyprzedaży to najlepszy moment na nabycie samochodu. Dealerzy dysponują jeszcze dużymi stanami magazynowymi, oferując szeroki zakres konfiguracji aut. Dzięki temu można wybrać dla siebie samochód taki, o jakim się od dawna marzyło. Mimo to wśród klientów pokutuje przekonanie, że im dłużej będzie trwała wyprzedaż, tym większe rabaty będzie można uzyskać. – Nie zawsze warto czekać, ponieważ może się okazać, że nie będzie z czego wybierać – słusznie przestrzega Jeżewska i zaprasza na dni otwarte 25-27 października, w czasie których można zyskać do 1 tys. zł rabatu na akcesoria.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie

Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi

Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich. Zrezygnować możesz w każdej chwili.