Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Straszna dewastacja :(((
    @Polak_z_Breslau
    to ciekawe, że "mityczne, zachodnie, cywilizowane" miasta "zdewastowano" jeszcze bardziej
    już oceniałe(a)ś
    6
    2
    To było konieczna budowa, niestety zatrzymano się w połowie, nie dokończono jej. Teraz jest niszczona i dewastowana. Bez żadnej alternatywy, dlatego jesteśmy światową stolicą korków.

    WSZYSTKIE miasta przechodziły ten etap. np. Paryż w XIX wieku, u nas okazją do stworzenia sensownych ciągów komunikacyjnych była wojna.
    @qwerfvcxzasd2
    Jeśli by tak pozostawić wszystkie samochody, jakie jeździły w tamtych latach, to korków by wcale nie było. Samochodów jest po prostu za dużo. Może aktualne inwestycje w sieć tramwajową i autobusową rozładują te korki. Ulica Grabiszyńska i Hallera, a także Krucza i Inżynierska są totalnie zakorkowane w godzinach szczytu, a buduje się w zawrotnym tempie kolejne osiedla wielopiętrowych bloków. Samochodów przybędzie drugie tyle. Nie da rady, aby się pomieściły na istniejących ulicach - transport publiczny jest niezbędny.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pani Redaktor pisze o ul. Kazimierza Wielkiego per "autostrada przez centrum" - proponuję by Pani Redaktor udała się do Amsterdamu , Kolonii, Saarbruecken i zobaczyła jak wygląda "autostrada przez centrum".
    @grrrrrrrrr
    Pani redaktor jest wytworem "25 lat wolności". Coś poszło nie tak. Mało jest normalnych ludzi w redakcjach. Albo idioci od rowerów, albo kretyni z naszywkami "śmierć wrogom ojczyzny"
    już oceniałe(a)ś
    3
    4
    @qwerfvcxzasd2
    Którą to autostradę przez centrum w Amsterdamie masz na myśli?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @nenya
    A10 przebiega tak jak (pseudo) obwodnica śródmiejska we Wro. N200 można i S116 można dojechać pod sam ulubiony przybytek płatnej miłości.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Wszystko przez to, że za dużo aut jeździ po Wrocławiu, a magistrat zdaje się nie zauważać problemu. Powinni zabronić deweloperom tworzenia parkingów do nowo budowanych mieszkań i biur, to więcej osób korzystałoby z komunikacji zbiorowej i korki byłyby mniejsze.
    już oceniałe(a)ś
    1
    1
    "Nic nie zostało po malowniczych zaułkach Pokutniczym czy Zamkowym."

    Zdaje się, że "malowniczy" to ostatnie słowo, jakie przychodzi do głowy na określenie tych zapchlonych slumsów powstałych na pierwotnej fosie.
    @arthur_dent
    właśnie: zburzono głównie slamsowatą zabudowę gdzie więc te straty? Nie wszystko, co stare warto zachować.
    już oceniałe(a)ś
    6
    1
    Nie wyobrażam sobie centrum Wrocławia bez tego kawałka dwupasmówki obok Rynku! Szkoda tylko, że nie udało się wtedy dokończyć tej trasy do Pl. Jana Pawła II (obecnie). Ul. Ruska i Mikołaja, to dwa wąskie gardła - niestety.
    już oceniałe(a)ś
    3
    6
    Przy odbudowie Wrocławia ze zniszczeń wojennych zrobiono błąd odtwarzając przebiegi starych, wąskich ulic. Należało wówczas przeprowadzić przynajmniej dwie nowoczesne arterie wschód-zachód oraz północ-południe.
    @korcia2000
    Albo system "ringów" jak w Kolonii z autostradą o średnicy jak obecna "pseudo" obwodnica śródmiejska.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @korcia2000
    po wojnie i jeszcze długo potem samochód był luksusem i ewenementem, dla kogo miałyby być te arterie?
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    @tytus-de-zoo
    Dla przyszłych DTRów, DWRów i DSRów, co to im we Wrocławiu śmierdzi, tyle że na swoich wioskach roboty nie mają, więc przyjeżdżają smrodzić tutaj.
    Nie ma żadnego powodu, żeby do centrum przyjeżdżać samochodem. Od tego są tramwaje i autobusy. Samochody zostawia się na obrzeżach i dalej MPK, jak w miastach cywilizowanej Europy. Wprowadzić płatny wjazd do centrum i okaże się, że tramwaj to jednak całkiem wygodny środek lokomocji.
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    Zburzono trochę zabudowy żeby stworzyć przejazd przez miasto.Ciekawe którędy odbywałby się ruch gdyby nie trasa WZ. Samochody musiałyby zacząć latać, tramwaje zapewne też. Miasto nie może być nienarruszalnym skansenem historii, ale miejscem do życia dla swoich mieszkańców. Tak się działo wszędzie - Paryż praktycznie zburzono by mogło powstać nowe wielkie miasto.
    @exxx2015
    Dostajesz minusy od kretynów, którym marzy się powrót do jazdy tramwajem przez Ruską, Rynek i Oławską z prędkością 3 km/h.

    We Wrocławiu niestety popełniono błedy, które sa już nie do naprawienia. Z braku pieniędzy, woli politycznej i przygłupów, którzy nie zauważają, że miasto jest teraz trochę większe i ludniejsze niż w XV wieku.
    Nie zbudowano obwodnicy Staromiejskiej. Nie połaczono Legnickiej przez pl. Strzegomski z Zaporoską. Zmarnowano potencjał Pułaskiego. Nie zbudowano bliźniaka mostu Grunwaldzkiego itd. itd.

    Zamyka się boczne ulice, nie rozprasza się ruchu, za to strumienie skupiane są w ciasne ciągi komunikacyjne - recepta na perfekcyjne korki.
    już oceniałe(a)ś
    11
    4
    @exxx2015
    W Paryżu historia była zupełnie inna i nie znaczy zresztą, że nie ma ludzi, którzy tych decyzji nie żałują :)
    A co do tego, że trzeba zryć centrum, żeby można było się przemieszczać, to polecam zobaczyć Strasburg ;)
    już oceniałe(a)ś
    1
    0
    @nenya
    Z autostradą A 35 w odległości 2 km od Notre Dame :D
    już oceniałe(a)ś
    0
    0