Więcej
    Komentarze
    Najbrzydsze z zaprezentowanych to tramwaje marki Skoda. Nie wiem co za mózgowiec zakupił to szkaradztwo wyglądające jakby niepasujący do reszty dziób chciał odlecieć w kosmos. Fuj ...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Najnowocześniejsze i najlepsze tramwaje na świecie jeżdżą od paru lat w Bordeaux, na południu Francji. W tej stolicy światowego czerwonego wina istnieje sieć tramwajowa, która nie korzysta z trakcji napowietrznej a zasilana jest z poziomu ziemi i jest to pierwsze na świecie zastosowaniem tej technologii.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nawet najlepsze tramwaje nie rozwiążą problemów komunikacyjnych jeżeli nie osiągniemy poprawy (zwiększenia) średniej prędkości na trasie Podam jeden mały przykład: Jadąc z pętli Krzyki do Arkad (i w przeciwnym kierunku) - tramwaje tracą od 2 do 5 minut tylko z jednego powodu - brak wszystkich przystanków podwójnych - efekt tramwaje przez skrzyżowania ze światłami przejeżdżają nie na pierwszym a na drugim bądź trzecim takcie. Niejednokrotnie na światłach przed Placem jadąc od strony centrum stoją 3-4 tramwaje. A takich miejsc jest zdecydowanie więcej... Rozwiążmy najprostsze problemy, które są również relatywnie tanie
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pesy to żart - wnętrza projektowali po pijaku, dla ludzi którzy nigdy tramwaje nie jechali.
    @jakobhorner W dodatku ich układ jezdny jest prehistoryczny. W czasach elektronicznych układów kontroli trakcji mamy tramwaje, które szarpią przy ruszaniu a hamują "pulsami", jak na starych filmach instruktażowych z Fiatem 125p. No i te drzwi... serio, czy w XXI wieku Polacy nie potrafią zrobić drzwi w pojeździe, które be nie trzaskały przy zamykaniu?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    I TAK NAJLEPSZE SĄ BOMBARDIERY, O KTÓRYCH AUTOR NIE RACZYŁ WSPOMNIEĆ W PRZYPADKU KRAKOWA
    @Barłomiej Łowczowski W Gdańsku tez jest kilka Bombardierów i są to zdecydowanie najlepsze tramwaje, jakie mamy. Pesy (szczególnie Swingi) to kawał złomu.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @Barłomiej Łowczowski Bzdura! Krakowiaki prezentują się dużo lepiej od Bombardierów i są dużo wygodniejsze i bardziej funkcjonalne.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    kilka faktów zakładając że Konstale zawsze jeżdżą parami mamy we Wrocławiu 239 pociągów tramwajowych z nich: - 145 to Konstale (najstarsze z 1975 roku najnowsze z 1991 roku - średnio znacznie powyżej 30 lat) - 32 to Protramy (z czego 26 ma częściowo niską podłogę) - 48 to Skody - 8 to Pesy - 6 to Moderusy (Beta) Jeżeli zakładamy, że tramwaje powinny jeździć przez 30 lat to te 56 nowych tramów powinniśmy mieć już dzisiaj, a patrząc tylko na zastąpienie 30 latków - do 2021 roku powinniśmy zakupić 145 nowych wozów na dzisiaj mamy 22 linie tramwajowe po średnio 8 wozów daje 176-180 pociągów planujemy zbudować nowe trasy to wymusi wprowadzenie kolejnych 20-30 nowych wozów razem w ruchu będzie 200-210 pociągów zakładając rezerwę na poziomie minimalnym 10% (remonty, przeglądy...) musimy mieć 230-240 pociągów zakładając kasację wozów nawet po 35 latach eksploatacji to do 2026 roku musimy zakupić 140-150 nowych pociągów "planujemy" 56 do 2020 przez kolejne 6 lat należy zakupić minimum 90 Dane, które przedstawiłem to dane minimalne, jeżeli chcemy utrzymać stan obecny Jeżeli chcemy realnego rozwoju...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    "by móc obsługiwać nowo zbudowane krańcówki na Gaju i Kozanowie". I pod stadionem. Właściwie chodziło głównie o stadion, a krańcówka na Kozanowie wzięła się jedynie z potrzeby stworzenia dwóch różnych linii.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pesy są świetne, ale i Moderusy dają radę. Dla mnie najważniejsze jest, żeby w miarę sprawnie zastąpić te najstarsze tramwaje z 100% wysokiej podłogi. Planowany zakup 56 sztuk to już jest coś. I tak jak przedmówcy wspomnieli, nie należy zapominać o infrastrukturze i nowych liniach - tabor taborem, ale musi mieć po czym jeździć.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0