Właśnie mija 15 miesięcy od momentu, kiedy władze Wrocławia pokazały raport z konsultacji społecznych budowy nowej trasy tramwajowej na Ołtaszyn. Wtedy z ośmiu wariantów, jakie pokazano mieszkańcom, do dalszych analiz wybrano trzy.

Biegnący równolegle do Agrestowej przez tereny wojskowe przy ul. Zwycięskiej, kolejny ul. Weigla – Spiską – Orawską – Łubinową – Agrestową do Zwycięskiej oraz trzeci: od pętli Krzyki ulicą Karkonoską i Zwycięską.

Który z nich ostatecznie wybrano?

Rzecznik magistratu Arkadiusz Filipowski nie potrafił odpowiedzieć. Ale zapewnił, że miasto będzie zlecać opracowanie koncepcji budowy tej linii z przedłużeniem do Wysokiej w gminie Kobierzyce. Jednak nie wiadomo, kiedy to nastąpi.

Ślubuję, że to się dokona

Podkreślmy, że dziewięć miesięcy temu ówczesne władze Wrocławia i Kobierzyc podpisały list intencyjny w sprawie przedłużenia trasy tramwaju do Wysokiej. Zapewniano, że trasa powstanie do 2022 r.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej