„Wydarzeniem historycznym” nazwał wojewoda Paweł Hreniak ogłoszenie przetargu „na opracowanie studium korytarzowego wraz z analizą techniczno–ekonomiczno–logistyczną rozbudowy lub budowy autostrady A4 pomiędzy Wrocławiem i Krzyżową”.

Było to w grudniu ubiegłego roku, a Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przyznała, że realizuje zapowiedzi prezesa Rady Ministrów.

Mateusz Morawiecki mówił o A4 w ubiegłym roku w kampanii wyborczej do samorządu:– Zdaję sobie sprawę, że autostrada za kilka lat będzie jeszcze bardziej zakorkowana, pełna.

GDDKiA właśnie wybrała firmę WYG International z Warszawy, która za 1,7 mln zł brutto przygotuje analizę i odpowie na pytanie, czy autostradę A4 rozbudować czy budować od nowa.

O ten kontrakt walczyło osiem firm proponując za wykonanie zadania nawet 12 mln zł. GDDKiA wybrało najtańszą propozycję, odrzucając po drodze pięć ofert. WYG International z Warszawy, z którym umowa zostanie podpisana jeszcze w kwietniu, będzie miał dziewięć miesięcy na przygotowanie dokumentacji. Baza pod nią już jest.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej