Budowę nowej linii na Swojczyce we wrześniu 2016 r. zapowiedział były prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz, ogłaszając wówczas nowy program transportu tramwajowego w mieście. Zgodnie z nim powstać ma nie tylko trasa na Nowy Dwór, Popowice i wzdłuż ul. Hubskiej, ale także te na Ołtaszyn i Swojczyce.

Projekt gotowy

Nadzieja na tę ostatnią inwestycję pojawiła się w tym samym roku, kiedy spółka Wrocławskie Inwestycje ogłosiła przetarg na budowę nowych mostów Chrobrego przez które – jak zapowiadał Dutkiewicz – miał jeździć tramwaj.

Problem w tym, że specyfikacji nie było po nim śladu, co od razu zauważyli aktywiści.

Temat budowy przepraw nad Kanałem Żeglugowym i Kanałem Powodziowym, zawieszono na kilka lat, ale wrócił. WI ogłosiła przetarg i zabiera się za nie.

– Od razu wybudujemy też linię tramwajową, a po wydzielonym pasie poruszać się będą autobusy – mówił w „Wyborczej” Mariusz Konecki, kierownik projektu ze spółki WI.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej