Budowa trasy tramwajowej na ul. Hubskiej od ul. Glinianej do Dyrekcyjnej powinna być ukończona w połowie września ubiegłego roku. Tak się nie stało. Hiszpańskie konsorcjum Balzola tak przeciągało termin, że w grudniu spółka Wrocławskie Inwestycje straciła cierpliwość i odstąpiło od umowy.

Przesądziła o tym informacja, że Balzola zejdzie z placu budowy dopiero na przełomie kwietnia i maja tego roku.

Rozgrzebaną inwestycję trzeba było dokończyć. WI zleciło wykonanie prac na zamkniętym odcinku ul. Pułaskiego, między skrzyżowaniami z ul. Małachowskiego a ul. Hubską, Dyrekcyjną i Suchą firmie Ziajka. 19 stycznia otwarto ją dla kierowców.

Teraz WI wybrało konsorcjum Pro-Tra Building wraz z Zakładem Sieci i Zasilania z Wrocławia, które dokończy prace na trasie tramwajowej od ul. Glinianej do Dyrekcyjnej za 21,5 mln zł. To o niemal 6 mln zł więcej, niż zamierzało wydać miasto, ale dodatkowe pieniądze będą.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej