W poniedziałek WI otworzyły oferty w przetargu na osiem zadań związanych z powstaniem nowej linii tramwajowej na Nowy Dwór.

Chodzi o:

>> wycinkę drzew i krzewów na całej trasie linii od pl. Orląt Lwowskich do Rogowskiej,

>> badania archeologiczne,

>> modernizację stacji Nabycińska,

>> budowę południowej łącznicy tramwajowej Podwale – Sądowa ze zwrotnicami na istniejących torowiskach,

>> łącznika kanalizacji deszczowej między ulicami Strzegomską i Fabryczną,

>> budowę trakcji tramwajowej od ul. Smolecka od istniejącej pętli „Wrocławski Park Przemysłowy”,

>> i sygnalizacji świetlnych na Robotniczej–Śrubowej, Strzegomskiej–Nowobabimojskiej, Strzegomskiej–Nowodworskiej, Strzegomskiej–Gubińskiej i Strzegomskiej–Rogowskiej.

Stawki, jakie zaproponowały firmy, są wyższe niż wyceny podane przez WI, ale inwestor jest gotów na przesunięcia w budżecie przeznaczonym dla całego projektu. Oferty teraz są sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym. Nie ma więc zagrożenia, że inwestycja nie ruszy. WI planują zacząć ją w kwietniu. To termin realny. Do tego czasu powinno być już wydane „zezwolenie na realizację inwestycji drogowej”, czyli ZRID.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej