Prezydent Jacek Sutryk we wtorek przedstawił wyniki audytu torowisk. Urzędnicy przyznają, że część – ok. 11 proc. torowisk – jest w złym albo bardzo złym stanie. Jak wyliczyli, niedostateczna jakość torowisk odpowiada za ok. jedną trzecią wykolejeń.

Tory do remontu

Dlatego też magistrat zaplanował remonty torów. W tym roku chcą wydać na ten cel 16 mln zł, w kolejnych latach – łącznie 53 mln zł (z czego w przyszłym roku – 6,5 mln zł, w 2021 r. – 8,6 mln zł, w 2022 r. – 5 mln zł i w 2023 r. – 17 mln zł).

– W te kwoty nie wlicza się przebudowy torowisk, które są częścią innych inwestycji, np. na moście Pomorskim, który planujemy do 2021 r. – podkreśla Elżbieta Urbanek, dyrektorka departamentu infrastruktury i transportu.

W tym roku zakończy się remont torów w ul. Ślężnej. W przyszłym – wymienione będą rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego i Świdnickiej, Podwala i ul. Krupniczej. Za dwa lata odnowy ma się doczekać skrzyżowanie przy przystanku Galeria Dominikańska, a także rozjazdy na skrzyżowaniu ul. Skargi i Teatralnej. W 2022 r. zmodernizowana będzie pętla przy ul. Zawalnej, a w 2023 r. – w ul. Pułaskiego, pl. Staszica i na moście Osobowickim.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej