Elektryfikacja odcinka Węgliniec - Zgorzelec, realizowana przez Polskie Linie Kolejowe, idzie zgodnie z planem. Wykonawca zaczął roboty we wrześniu 2018 r.

Już na całej długości 27 km trasy zakończono budowę konstrukcji wsporczych, a za pomocą specjalnej palownicy ustawiono betonowe pale i 920 słupów. Zamontowano również 54 tzw. bramki – metalowe konstrukcje nad kilkoma torami, do których mocowana jest sieć trakcyjna.

Od stycznia wykonawca przystąpił do budowy sieci. Najpierw montuje tzw. osprzęt: wieszaki, izolatory, elementy do mocowania drutów. Później wykorzystane będą specjalne pociągi sieciowe, dzięki którym wywieszana będzie lina nośna i drut jezdny. Wszystkie prace prowadzone będą obok przejeżdżających sąsiednim torem pociągów.

Dla zapewnienia zasilania trasy zmodernizowano już podstację trakcyjną w Węglińcu. Budowane są też dwie nowe podstacje w Pieńsku i Zgorzelcu.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej