W kampanii przed ostatnimi wyborami samorządowymi rządzący województwem marszałek Cezary Przybylski chętnie chwalił się sukcesem Kolei Dolnośląskich. Już po wyborach i zawiązaniu koalicji Bezpartyjnych Samorządowców, z list których startował Przybylski, z PiS-em, nowe władze regionu postanowiły rozstać się z jego twórcami. W grudniu dymisję z funkcji wiceprezesa złożył Piotr Malepszak, który dostał pracę w spółce budującej Centralny Port Komunikacyjny. Dziś o godz. 14 w Legnicy zbiera się rada nadzorcza spółki, która zdecyduje o odwołaniu obecnego prezesa Piotra Rachwalskiego.

Rachwalski kierował Kolejami Dolnośląskimi od 2014 r. Za jego rządów liczba ich pasażerów wzrosła z 3,6 do 11,6 mln. rocznie. Od 2013 r. do 2018 r. województwo dolnośląskie miało najbardziej dynamicznie rozwijającą się kolej w Polsce: pociągami jeździ dziś o 75 proc. więcej niż pięć lat temu.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej