Proces jest skutkiem wydania przed pierwszą turą wyborów samorządowych ośmiostronicowego „Kuriera Lokalnego”. Ukazał się on w nakładzie 25 tys. egzemplarzy i był wykładany w budynkach na terenie Legnicy. Opublikowano w nim teksty krytyczne wobec Tadeusza Krzakowskiego, obecnego prezydenta Legnicy i - wówczas - kandydata na to stanowisko w kolejnej kadencji. Materiały i zdjęcia nie były podpisane, nie podano też wydawcy.

Dopiero policja ustaliła, że druk wydawnictwa zlecił jako osoba prywatna Andrzej Trzeciak. Jest on prezesem Legnickiej Dami TV. Podczas kampanii wyborczej na swoim profilu na Facebooku wspierał Jarosława Rabczenkę, kandydata Koalicji Obywatelskiej.

KWW Tadeusza Krzakowskiego uznał, że część informacji opublikowanych w "Kurierze Lokalnym" jest nieprawdziwa i pozwał Trzeciaka do sądu. Jednak w środę Sąd Okręgowy w Legnicy stwierdził, że nie ma podstaw do rozpatrywania tej sprawy w trybie wyborczym. Teraz jednak będzie musiał zająć się sprawą - już w zwykłym trybie, a nie 24-godzinnym, ponieważ wybory się zakończyły.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej