Mercedes od lat kojarzy się Polakom z luksusem. Choć w dzisiejszych czasach na auto niemieckiego koncernu może sobie pozwolić coraz więcej osób, wciąż ceny poszczególnych modeli osiągają zawrotne kwoty.

Jak na początku lat 90. udało się firmie przyciągnąć klientów i odnieść sukces?

– Grupa Wróbel to firma rodzinna. Pomysł na przedsięwzięcie wynikał z potrzeby zabezpieczenia rodziny – opowiada Wojciech Wróbel, współwłaściciel firmy.

I dodaje: – Mój ojciec Mirosław Wróbel założył niewielki warsztat na wrocławskich Maślicach, ale plany miał ambitne. Krok po kroku realizował kolejne przedsięwzięcia, jak zakupienie działki na Klecińskiej. Tam został otwarty pierwszy we Wrocławiu serwis i salon sprzedaży marki Mercedes-Benz, prowadzony przez naszą firmę.

Skromny warsztat na Maślicach

Dlaczego założyciel firmy wybrał markę Mercedes? Na początku lat 90. Mirosław Wróbel pracował w Berlinie w warsztacie blacharskim. To tam zauważył, że mercedes, mimo skomplikowanej technologii, był bardzo przyjazny w naprawie. Gdy biznesmen Sobiesław Zasada szukał sieci autoryzacyjnej, Mirosław Wróbel zwrócił się do niego o nadanie autoryzacji i otrzymał ją w maju 1992 r., wówczas jeszcze jako firma Auto Perfekt. Wtedy wszystko się zaczęło.

– Sama marka pozytywnie się kojarzyła. Była i jest synonimem luksusu, klasy, elegancji – mówi Wojciech Wróbel.

Pozostało 86% tekstu
Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej