Sztandarowa miejska inwestycja została podzielona na 21 części. Firmy budowlane mogą zgłaszać się do wykonania tylko poszczególnych etapów. To może przyciągnąć wykonawców i zmniejszyć ceny, które obecnie na rynku budowlane są wysokie.

– Naszym celem jest wykonanie zadań, które przed nami postawiono, lecz możliwie w ramach kosztorysu. Dlatego chcemy skorzystać ze wszystkich możliwości, by cena była mniejsza – wyjaśniał 20 lipca Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje.

Na oferty firm, które podejmą się realizacji robót budowlanych, WI czekają do 6 września.

Zgodnie z dotychczasowymi planami miała być gotowa do końca września 2020 roku. Teraz wiadomo, że niektóre części powinny zakończyć się w 2021 r.

Termin się przesuwał

Przy okazji wzdłuż linii tramwajowej powstaną też nowa droga rowerowa i chodnik. Przebudować będzie trzeba też fragmenty przylegających ulic, a także rozebrać wiadukt nad ul. Smolecką.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej