European Best Destination to międzynarodowa organizacja z Brukseli zajmująca się promocją kultury i turystyki w Europie. Dzięki stronie internetowej, mediom społecznościowym, współpracy z biurami turystycznymi i zainteresowaniu dorocznym konkursem przez największe światowe media już sama nominacja jest dla miasta wielką nobilitacją.

Wrocław znalazł się w finale European Best Destination 2018 jako jedyne miasto z Polski. Rywalizował z takimi tuzami jak Paryż, Praga, Londyn, Barcelona, Budapeszt, Lizbona i Ateny. Po dwóch tygodniach trwania konkursu był w ścisłej czołówce pięciu miast, które zebrały najwięcej głosów. – Kapituła konkursu uznała nas za miasto z dużym potencjałem, które mocno stawia na rozwój. Organizacja dużych przedsięwzięć, jak Europejska Stolica Kultury 2016 czy World Games 2017, pokazała, że jesteśmy gotowi na więcej – mówiła Wioletta Samborska, dyrektor Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego. – Rocznie odwiedza nas między 4 a 5 mln turystów, a dotychczasowym wynikiem w konkursie pokazaliśmy, że jesteśmy w czołówce najlepszych europejskich destynacji.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej