Aleja Wielkiej Wyspy
W styczniu spółka Wrocławskie Inwestycje ma otworzyć oferty firm, które chcą budować aleję Wielkiej Wyspy łączącą ul. ul. Krakowską z Mickiewicza i "przerzucą" dwa mosty - przez Oławę i Odrę. Urzędnicy pierwotnie planowali, że wybiorą wykonawcę do końca 2017 r. To się nie udało, bo zainteresowani zadali WI ponad pół tysiąca pytań, na które trzeba odpowiedzieć. Przetarg, poza zaprojektowaniem i budową mostu wraz z trasą obejmuje także m.in.: przebudowę dróg bocznych na odcinkach dojazdowych do nowych skrzyżowań (m.in. ul. Olszewskiego, ul. Dembowskiego, ul. Wróblewskiego, ul. 8 maja, ul. Chełmońskiego, ul. Międzyrzecka, ul. Pugeta, ul. Wilcza, ul. Urbańskiego, ul. Kosiby, ul. Kosynierów Gdyńskich, ul. Heweliusza), oraz na odcinkach przecinających się z nową trasą (m.in. ul. Biegasa, ul. Wittiga), przebudowę torowisk tramwajowych przy ul. Krakowskkiej, ul. Olszewskiego i ul. Mickiewicza. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę, będzie on zobligowany do zrealizowania tej inwestycji w 3 lata i 7 miesięcy.
Wrocław oszacował, że to zadanie będzie kosztowało 230 mln zł, ale ostateczna kwota będzie znana po otwarciu ofert. Pewne jest tylko jedno. Za aleję Wielkiej Wyspy zapłaci miasto z własnego budżetu. Magistratowi nie udało się uzyskać unijnego finansowania dla inwestycji.
CZYTAJ TAKŻE: Przetarg na budowę Alei Wielkiej Wyspy. Termin otwarcia ofert ponownie przesunięty
Wszystkie komentarze