Autostrada przez centrum

2/10

fotopolska.eu

Po swojej decyzji, za którą zebrał gromy od architektów, urbanistów i konserwatorów zabytków, Czuliński wrócił do Pafawagu, ale lokomotywa, którą rozpędził już ruszyła. Trasa w-z była w trakcie budowy i nic nie mogło tego zatrzymać.


Fotopolska.eu

O tym, że powstanie, jak ją wtedy nazywano, 'mała obwodnica', a faktycznie 'autostrada przez centrum' prezydent poinformował na konferencji prasowej 18 grudnia 1973 r.


Fot. Stanisław Kokurewicz/Ośrodek Pamięć i Przyszłość

- Tempo prac było ekspresowe - mówi dr Piotr Sroka, wrocławski historyk z Centrum Dokumentacyjnego Ośrodka 'Pamięć i Przyszłość'. - Już 22 lipca 1974 r., w trzydziestą rocznicę manifestu PKWN, odbyło się uroczyste otwarcie pierwszego odcinka trasy w-z o długości 1,3 km. Jej ważny element stanowiło przejście podziemnie umożliwiające pieszym poruszającym się ul. Świdnicką bezpieczne przejście pod ul. Kazimierza Wielkiego. 


Fot. Stanisław Kokurewicz/Ośrodek Pamięć i Przyszłość

Wszystkie zdjęcia
  • Czas wyburzeń
  • Autostrada przez centrum
  • Likwidacja zaułków
  • Śladem dawnej fosy
  • Domki rzemieślników
  • Kosztowna decyzja
  • Paląca potrzeba
  • Wielka inwestycja
  • Wizjonerskie pomysły
  • Opóźniona inwestycja
-->
Więcej tematów - Wrocław
Wiadomości z Wroclawia
Magazyn Wrocław
Imprezy we Wrocławiu
Sport we Wrocławiu
Komunikacja we Wrocławiu