Konstal 102N

4/11

Fotopolska.eu

Przełomem na wrocławskich torach był przegubowy tramwaj 102N, który Konstal dostarczał od 1969 r. Był to pierwszy we Wrocławiu tramwaj wielkopojemny (32 miejsca siedzące i 153 stojące), a także szybkobieżny. Mógł osiągać bowiem prędkość powyżej 80 km/godz.

Do Wrocławia, prócz dwóch wagonów typu 102N dostarczana była wersja pochodna 102Na, z bardziej obłym kształtem, a także wersja 102Nd. Łącznie MPK otrzymało 104 sztuki 'stodwójek'.

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego

Charakterystyczne przeguby były bardzo popularne wśród dzieci. Same tramwaje były jednak krytykowane za zbyt niskie ustawienie siedzeń (najpierw wykonane z dermy, potem plastikowe). Zbyt wysoka osoba stojąca z kolei nie widziała miasta, gdyż górna krawędź okna była stosunkowo nisko.

Tramwaj Konstal 102 NaFot. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego

Wielu wrocławian pamięta tramwaje 102N - ostatnie wycofano z eksploatacji dopiero w 2011 r. Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zachował też jeden egzemplarz, który wyremontował.

Wszystkie zdjęcia
  • Maximum
  • LH Standard
  • Konstal N
  • Konstal 102N
  • Konstal 105N
  • Protram 204WrAs
  • Protram 205WrAs
  • Skoda 16T
  • Skoda 19T
  • Pesa Twist
  • Moderus Beta
-->
Więcej tematów - Wrocław
Wiadomości z Wroclawia
Magazyn Wrocław
Imprezy we Wrocławiu
Sport we Wrocławiu
Komunikacja we Wrocławiu