W 2014 r. wpłynęło 2 501 zaproszeń do osobistego udziału prezydenta Wrocławia w poszczególnych wydarzeniach. Prezydent Wrocławia uczestniczył w kilkuset spotkaniach z przedstawicielami różnych środowisk. Biuro Prezydenta koordynowało organizację kilkunastu wydarzeń z jego udziałem, w tym Wrocław Global Forum 2014. Wydał również 3 372 zarządzenia w tym m.in.: 2 672 w sprawie gospodarki nieruchomościami, 196 - dotyczących edukacji, 135 - organizacji, zarządzania i administracji i 116 - finansów.
W ratuszu odbyło się 87 posiedzeń kolegium prezydenta Wrocławia, które pracowało w dwóch zespołach tematycznych: omawiającym problematykę ogólną, tj.: sprawy związane z gospodarką, kulturą, edukacją, oraz zespół ds. planistycznych.
Rafał Dutkiewicz objął Patronatem Honorowym 179 wydarzeń i uczestniczył w 18 Komitetach Honorowych poszczególnych przedsięwzięć. Dodatkowo, 46 wydarzeń zostało objętych patronatem poszczególnych jednostek miejskich urzędu.
Dochody budżetu miasta zaplanowane na rok 2014 w wysokości 3 706 335 611,15 zł zostały zrealizowane w kwocie 3 537 545 193,51 zł, czyli w 95,4 procentach. Plan wydatków wyniósł 3 924 084 611,15 zł i został wykonany w 95,1 procentach, czyli w wysokości 3 731 334 054,99 zł. Deficyt budżetu wyniósł 193 788 861,48 zł i był mniejszy od planowanego o 23 960 138,52 zł.
Urząd wystawił łącznie 47 458 upomnień i wezwań do zapłaty na łączną kwotę 75 401 756 zł, z czego wyegzekwowano 25 392 909 zł, Przekazał 668 spraw do sądu o zapłatę należności. Przekazał również ponad 9,4 tys. tytułów wykonawczych do egzekucji administracyjnej (w tym 1 724 do Naczelników Urzędów Skarbowych) na łączną kwotę 14 804 337 zł - z czego wyegzekwowano 4 815 577 zł.
Urzędnicy przeprowadzili również windykację należności cywilnoprawnych w 937 sprawach, z czego w 2014 r. przyjęto do realizacji 278 spraw, a zakończono 197 spraw, z których wyegzekwowano kwotę 1 039 991 zł. Magistrat uzyskał także 42 postanowień sądu i akt poświadczenia dziedziczenia.
We wrocławskim magistracie w grudniu ubiegłego roku pracowało 1959 osób, w tym 1503 kobiet, i 456 - mężczyzn. Ponad 75 proc. z urzędników ma wyższe wykształcenie (1 475 z nich). Policealnym i średnim zawodowym może się pochwalić - 337 osób, co stanowi - 17,2 proc. zatrudnionych. Średnie ogólne wykształcenie posiada 128 osób - czyli 6,5 proc., zasadnicze zawodowe 14 osób (0,71 proc.), zaś podstawowe tylko 5 pracowników magistratu.
Najwięcej wrocławskich urzędników (dokładnie 652) ma 31 - 40 lat, a 395 ma jest w wieku 41 - 50 lat. Tych powyżej 60 lat jest 146.
W 2014 r. z magistratu zwolniono - 180 ludzi, w tym na emeryturę odeszło 25. Na wolne stanowiska przeprowadzono 79 naborów zewnętrznych oraz 2 nabory wewnętrzne.
Wrocławski Ośrodek Pomocy Osobom Nietrzeźwym przyjął 10 047 w tym do Izby Wytrzeźwień - 7 092 w śród których było 6 074 mężczyzn (18 nieletnich, 493 w wieku od 18 do 25 lat, 577 w wieku od 25 do 30 lat, 2 685 wieku od 30 do 50 lat, 2 301 wieku powyżej 50 lat). 1018 kobiet (5 nieletnich, 104 w wieku od 18 do 25 lat, 107 w wieku od 25 do 30 lat, 409 wieku od 30 do 50 lat, 393 wieku powyżej 50 lat).
Ze statystyk WOPON 3 430 osób na ul. Sokolniczą trafiło 1 raz, 577 osób - 2 razy, 235 osób 3 razy i 379 osób więcej niż 3 razy. Spośród mężczyzn rekordzista był doprowadzany do wytrzeźwienia 112 razy, a jedna z kobiet ? 14 razy. Najstarsza osoba doprowadzona do wytrzeźwienia urodziła się 1927 r. czyli miała 88 lat, najmłodsza 2000 r. - czyli miała 15. W ubiegłym roku najwyższy odczyt z alkometru to 8,7 prom.
W 2014 r. urzędnicy wyjeżdżali 894 w podróże służbowe po Polsce. Za granicę natomiast 191 razy, w przypadku 85 z nich była to podróż samolotem.
Najczęstszymi kierunkami zagranicznych wyjazdów pracowników wrocławskiego magistratu były: Berlin (31 delegacji), Drezno (23), Paryż (10), Bruksela (10), Hamburg (9), Bolonia (7), Görlitz (7), Hradec Kralove (7), Wiedeń (6), Praga (6).
Natomiast najczęstszymi kierunkami delegacji związanych z przelotami były: Paryż (10 lotów), Bolonia (7), Bruksela (7), Cannes (5), Rotterdam (5), Turyn (5), Florencja (4), Walencja (4) i Wilno (4).
Punkt Informacyjny Urzędu Miejskiego obsłużył ok. 124 200 klientów ? średnio 470 klientów dziennie. Odbierał również około 50 telefonów każdego dnia, co w skali roku dało około 14 tysięcy połączeń. Szczególny wzrost klientów odnotowano w pierwszym kwartale ubiegłego roku ze względu na dużą liczbę składanych ankiet weryfikacyjnych do wniosków mieszkań socjalnych i w czwartym kwartale mieszkań do remontu. W tym okresie pracownicy Punktu Informacyjnego przyjęli około 4 tysięcy ankiet sprawdzając ich kompletność i poprawność wypełniania.
35,3 proc. rozmów telefonicznych dotyczyło próśb o podanie adresów, numerów telefonów, godzin przyjęć, numerów kont, opłat, ogólnych informacji miejskich, ale najwięcej bo niemal 60 proc. zgłoszonych telefonicznie spraw od mieszkańców dotyczyło działalności Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, 20 proc. działania śmieciowej spółki Ekosystem, a np. tylko 7 proc. Wrocławskiej Straży Miejskiej.
Urzędnicy policzyli, że średni czas obsługi telefonicznej wrocławian wyniósł 1 minutę 37 sekund.
Przed sądami powszechnymi prowadzono 2 350 spraw, z których 1 765 zostało wszczętych w 2014 r. Rozstrzygnięcia zapadły w 1202 sprawach. Wrocław wygrał w 982, przegrał w 136. Dominowały postępowania: o zapłatę z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy, bezumownego korzystania z nieruchomości, najmu. Także m.in. o: eksmisję, o przydział lokalu socjalnego, o podział majątku, aktualizację opłat za wieczyste użytkowanie nieruchomości, o wyjawienie majątku dłużnika, o zapłatę z tytułu udzielonych środków PFRON na rozpoczęcie działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.
Radcowie prawni zatrudnieni w Urzędzie: parafowali pod około 3 500 dokumentów (umowy, zarządzenia, uchwały, dokumenty przetargowe, porozumienia, pisma w postępowaniu administracyjnym), wydali 323 pisemne opinie prawne i uczestniczyli w naradach oraz konsultacjach świadcząc doradztwo prawne na rzecz pracowników, dyrektorów oraz kierownictwa urzędu.
W ubiegłym roku gmina Wrocław została pozwana 521 razy. Ona sama zaś skierowała 38 spraw do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Budżet Wydziału Obsługi Urzędu na utrzymanie stanowisk pracy wyniósł dokładnie 12 053 424 zł. Ciekawostką jest koszt utrzymania 1 m kw. powierzchni biurowej w urzędzie. W 2014 r. oszacowano go na 260 zł brutto (w 2013 r. na 281) i koszt utrzymania jednego stanowiska pracy w Urzędzie Miejskim Wrocławia. W ubiegłym roku z publicznych pieniędzy wydano na to 2 153 zł brutto, zaś rok wcześniej 2 206 zł.
Na koniec grudnia 2014 r. zarejestrowanych pojazdów we Wrocławiu było 460 250, w tym - 355 824 osobowych. W urzędzie wydano 82 572 dowodów rejestracyjnych i 79 600 pozwoleń czasowych. Zarejestrowano też więcej aut sprowadzonych z zagranicy. W 2014 r. było to ponad 13,5 tys., w 2013 r. - ponad 12,3 tys. a w 2012 r. - 11,7 tys.
Wiadomo też ile w ubiegłym roku wydano we Wrocławiu praw jazdy. Ich posiadaczami zostało niemal 16 tys. osób, natomiast 220 dostało pozwolenia na kierowanie tramwajami.
31 grudnia 2014 r. zameldowanych było we Wrocławiu 610 256 osób w tym 590 862 na pobyt stały. Akty urodzenia wydano 10 904 dzieciom, w tym 9 507 maluchom urodzonych w stolicy Dolnego Śląska. We Wrocławiu wydano 3 296 aktów małżeństwa.
Poza Urzędem Stanu Cywilnego młodzi przysięgali sobie 135 razy.
W 2014 r. do Działu Zezwoleń wpłynęło 2 978 wniosków, podań i pism dotyczących wydania zezwolenia. Urzędnicy wydali: 2 171 zezwoleń na sprzedaż alkoholu w handlu i gastronomii, 791 zezwoleń jednorazowych (festyny, targi itp.), 30 zezwoleń na wyprzedaż zapasów, 83 zezwolenia na organizację przyjęć.
Były również takie niekorzystne dla handlowców, m.in. 23 dotyczyły cofnięcia zezwoleń, 34 razy odmówiono wydanie zezwolenia. Ustalone przez Radę Miejską Wrocławia limity placówek sprzedających alkohol wysokoprocentowy wynosiły: 1 000 - dla sklepów, i 700 dla gastronomii. Z końcem grudnia limitowanych placówek handlu detalicznego było 973.
Wiadomo już ile Wrocław na tym zarobił. Urzędnicy napisali w sprawozdaniu prezydenta, że ?zaplanowane 2014 r. wpływy z tytułu opłat za korzystanie z zezwoleń w wysokości 14 380 000 zł zostały osiągnięte z nawiązką i wyniosły 14 470 000 zł?. Dla porównania w 2013 r. było to 14 321 916 zł.
Do Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wpłynęło 675 wniosków o objęcie leczeniem odwykowym osób nadużywających alkoholu. Zaproszono 1 566 osoby, z czego zgłosiły się 471 osoby. Na badania przez biegłego sądowego skierowano 604 osoby. Na potrzeby Komisji, biegli sądowi wykonali 660 badań i wydali 330 opinii. Do Sądów Rejonowych Wrocławia (Śródmieścia, Fabrycznej i Krzyków) skierowano 454 wnioski o wydanie postanowienia o obowiązku leczenia odwykowego.
Procedury zobowiązania do leczenia umorzono wobec 180 osób (wycofanie wniosku, podjęcie leczenia, brak danych do rozpoznania uzależnienia, zgon uczestnika, zbieg spraw, ustanie przesłanek ustawowych). W ramach obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, założono 30 Niebieskie Karty, a sprawy trafiły do tzw. ?Zespołu inerdyscyplinarnego?. Z porad i pomocy Komisji skorzystało ok. 2 tys. osób.
Wykonano remonty i inwestycje na łączną kwotę ponad 42 mln zł. W ramach ?małych projektów? wyremontowano: dachy w 9 placówkach za kwotę 1 170 553 zł, wymieniono okna w 28 placówkach za kwotę 1 558 650 zł, wykonano remonty i drobne przebudowy w 9 placówkach za kwotę 701 598 zł, wyremontowano sanitariaty w trzech placówkach za kwotę 509 424 zł, wymieniono instalacje elektryczne (w całości lub kolejne etapy) oraz wymieniono oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne i rozdzielnice elektryczne w 22 placówkach za kwotę 161 720 zł.
Wykonano też przebudowę lub remont systemu grzewczego w 5 placówkach za kwotę 395 909 zł, wyremontowano bloki sportowe (malowanie, remont parkietów, remont sufitów) w 2 placówkach za kwotę 530 375 zł, wyremontowano baseny (wymiana folii basenowej w niecce na płytki, wymiana nagrzewnicy w centrali wentylacyjnej) w 2 placówkach za kwotę 401 680 zł, wykonano remonty ogrodzeń, naprawy piłkochwytów, remonty nawierzchni i chodników w 22 placówkach za kwotę 149 968 zł, wykonano prace przedprojektowe, ekspertyzy i badania w zakresie remontów za kwotę 231 654 zł. Wykonano też naprawy bieżące i usunięto 1 531 awarii.
Przeprowadzono konkursy na stanowisko dyrektora szkół/placówek, w tym: 17 konkursów na stanowisko dyrektora przedszkola (w Przedszkolach nr: 1, 5, 14, 15, 31, 35, 48, 49, 51, 52, 68, 93, 100, 111, 125, 126), w tym dwukrotnie dla Przedszkola nr 15.
13 konkursów było na stanowisko dyrektora szkół podstawowych (w Szkołach Podstawowych nr: 28, 46, 50, 51, 64, 68, 73, 74, 83, 99, 108, 109), w tym dwukrotnie dla Szkoły Podstawowej nr 51. Kolejnych 5 konkursów na stanowisko dyrektora w Zespole Szkolno-Przedszkolnym: nr 7, 12, 15, 17, w tym dwukrotnie dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12. Po jednym konkursie na stanowisko dyrektora w Zespole Szkół nr 17, Zespołu Placówek Oświatowych nr 2, Młodzieżowego Domu Kultury Śródmieście, Zespołu Szkół Ekonomiczno-Administracyjnych, Zespołu Szkół nr 6 i dwukrotnie ogłaszany był konkurs stanowisko dyrektora Zespołu Szkół nr 4.
Przedłużono też pracę szefów w 5 szkołach/placówkach, w tym w: Szkołach Podstawowych nr: 30, 118, Elektronicznych Zakładach Naukowych, Centrum Kształcenia Praktycznego i Zespołu Szkół nr 14.
Na nowe pieczątki wrocławski urząd wydał ponad 22,3 tys. zł zamawiając 721 pieczątek. Dla porównania w 2013 r. Wrocław zamówił - 879 pieczątki, w 2012 - 718, a najwięcej w 2009 r. bo 1 485.
W skład Wrocławskiego Zespołu Żłobków wchodzi 15 żłobków i od 1 października 2014 r. zwiększono liczbę miejsc dla dzieci z 1 990 do 2 091.
Opiekę nad maluchami w tych placówkach sprawowało 243 opiekunów i 19 pielęgniarek, przy pomocy 52 salowych/sprzątaczek.
W roku szkolnym 2014/2015 utworzono dodatkowo 877 miejsca przedszkolne, z tego: o 512 w 18 przedszkolach publicznych prowadzonych przez miasto, o 250 miejsc przedszkolnych w ramach inwestycji prowadzonych przez miasto (150 miejsc w budynku należącym do Szkoły Podstawowej nr 47 przy ul. Kutnowskiej i 100 miejsc w utworzonym Przedszkolu nr 111 przy ul. Skwerowej), o 115 dodatkowych miejsc w istniejących placówkach prowadzonych przez Fundację Familijny Wrocław. W 2014 r. w nowo utworzonych przedszkolach publicznych, prowadzonych przez osoby fizyczne i prawne inne niż Gmina Wrocław, powstało dodatkowo 275 miejsc dla dzieci wieku 3 do 6 lat.
W ramach akcji: ?Załóż domowe przedszkole we Wrocławiu?, w 2014 r. utworzono 17 nowych punktów przedszkolnych z liczbą miejsc 540.
We Wrocławiu zarejestrowano 41 nowych szkół i placówek niepublicznych, z czego 19 szkołom nadano uprawnienia szkoły publicznej.
Natomiast w przypadku 78 szkół i placówek niepublicznych dokonano zmiany wpisu do ewidencji, z czego dla 44 szkół dokonano również zmiany decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej. Jednocześnie w drodze decyzji wykreślono z ewidencji szkół i placówek niepublicznych 66 szkół i placówek, które nie rozpoczęły działalności w zgłoszonym terminie lub zaprzestały prowadzenia działalności przez okres dłuższy niż trzy miesiące.
Wydano 2 zezwolenia na założenie publicznych punktów przedszkolnych oraz 5 zezwoleń na założenie publicznych przedszkoli z tym, że dwa przedszkola, w tym 1 przedszkole specjalne, swoją działalność rozpoczną w 2015 r. Ponadto wydano również 2 zezwolenia na założenie publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Fundację ?Familijny Poznań?.
Urzędnicy podsumowali swoją aktywność na mediach społecznościowych. Facebookowy profil Wrocław/Wroclove ma 175 tys. lubiących, podobnie jak w poprzednich latach nadal jest najpopularniejszym polskim miastem na Facebooku. Każdego dnia publikowane treści dotarły do minimum 227 tys. użytkowników Facebooka. Wrocławski Budżet Obywatelski - 6250, Wrocław dla klimatu - 1400 lubiących, Wrocławskie kooperatywy - 1300 lubiących.
Na Twitterze Wroclaw_info śledzi 21 800 osób, Prezydenta Dutkiewicza 4480 lubiących, Biuro prasowe 610 osób.
Profil Wrocław_vita na You Tube ma tylko 1400 subskrypcji, na Naszej Klasie Wrocław ma 84 tys. znajomych, na Instagramie 8 750 i na Foursquare - 1 600 użytkowników.
W roku 2014 Dział Prasowy odpowiedział na niemal 3 tysiące zapytań prasowych i wysłał ponad 757 komunikatów prasowych do dziennikarzy. Zorganizował ok. 170 konferencji prasowych w tym kilkadziesiąt z udziałem prezydenta Dutkiewicza.
We Wrocławiu jest 1 508,59 km dróg o powierzchni 11,8 mln m kw., a także 210,33 km dróg rowerowych. Mamy też 107 mostów, 37 wiaduktów, 16 estakad, 36 kładek i dwa przepusty, 22 przejścia podziemne, dwa tunele samochodowe, 11 przejść dla zwierząt.
Mamy 33 kilometrów barier energochłonnych (poza obiektami), 7,8 km ekranów akustycznych i 20,3 km balustrad,.
41 tys. żarówek oświetla drogi, 3 tys. iluminuje budynki. Są też 103 latarnie gazowe na Ostrowie Tumskim, na których oświetlenie w 2014 r. zużyte zostało 49 823 m3 gazu,
We Wrocławiu jest ok. 20 tys. wpustów deszczowych, ok. 26 tys., włazów, ok. 100 km przykanalików, 8 fontann i ujęcie wody. Mamy 19 szaletów w samodzielnych obiektach i 5 szaletów w przejściach podziemnych,
Mamy 1 674 słupków przystankowych, 778 ławek na przystankach, 516 gablot informacyjnych i tysiąc wiat przystankowych. W 2014 r. wyremontowano 68 wiat przystankowych. 1800 razy myto wiaty z zastosowaniem środków chemicznych, 255 razy trzeba było uzupełnić wybitą szybę.
W 2014 r. usunięto z mostów i wiaduktów 231 graffiti na łącznie 82 tys. zł. Oczyszczono z plakatów prawie siedem tysięcy słupów i szafek oświetleniowych.
Zawieszono 373 nowych tabliczek z nazwami ulic, ustawiono 169 szt. nowych słupków, poprawiono zawieszenie 198 tabliczek, zdemontowano 195 szt. nieczytelnych/uszkodzonych tablic.
W 2014 r. wydano 233 licencji na taksówkę osobową, a także 303 karty parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Udzielono 4,2 tys. zezwoleń na wjazd do centrum ciężarówek cięższych niż 18 ton. To trochę więcej niż w 2013 r. i o wiele mniej niż w 2011 r. (6,7 tys. sztuk).
Długość torów to 199,5 km, na których jest 471 szt., zwrotnic w tym 136 ryglowanych.W 2014 r. wyszlifowano ponad 27 kilometrów szyn, a odchwaszczono ponad 84 km. Sieć trakcyjna ma 201 km. Na 337 metrach zielonego torowiska trzeba było skosić trawę.
W miejskiej komunikacji zbiorowej sprzedano:
* 26,3 mln. biletów jednorazowych,
* 140 biletów na okaziciela,
* 974 tys. biletów imiennych,
* 7,9 mln biletów czasowych,
* 75 tys. biletów semestralnych,
* 38,5 tys. biletów aglomeracyjnych.
759 osób zawnioskowało o umorzenie, odroczenie i rozłożenie kary z tytułu opłat za przejazd bez ważnego biletu. W 31 przypadkach darowano, rozłożono na razy 196 razy i odmówiono 532 razy
Urzędnicy przygotowali 157 schematów komunikacji zbiorowej, a także 40 tys. arkuszy rozkładów jazdy.
Urząd miejski ma umowę z 9 firmami reklamowymi, które wynajmują miejsce pod 89 bilbordów. 91 osób mogło w 2014 r. prowadzić handel obwoźny, z tego 40 przez cały rok, 51 sezonowo. Pojawiło się 83 ogródków gastronomicznych, a łączny dochód budżetu miasta wyniósł 986 tys. zł.
Magistrat wynajął 208 lokali użytkowych, w tym na 91 czas nieokreślony. Wypowiedziano 78 umów najmu lokali użytkowych, z czego w 42 przypadkach zrobił to najemca, w 36 przypadkach ZZK (29 razy z powodu zadłużenia czynszowego najemcy).
Do magistratu wpłynęło 2 298 wniosków o najem lokalu mieszkalnego. Ogółem na dzień 31 grudnia 2014 r. ubiega się o przydział lokalu mieszkalnego 2 437 wnioskodawców (liczba ta obejmuje również wnioski złożone w latach poprzednich), w tym 1250 o lokale socjalne z tyt. pozostawania w niedostatku i 1187 o lokale do remontu na koszt przyszłego najemcy.
W roku 2014 urząd miejski dysponował 1 488 lokalami mieszkalnymi, w tym 1 416 z tzw. ruchu ludności (głównie zgony), - 63 w nowo wybudowanych budynkach, dziewięć 9 w budynkach po kapitalnym remoncie. 880 zostało wynajęte, reszta (608) pozostała w zasobie komunalnym.
Wyodrębniony zasób lokali socjalnych liczył 1393 lokale. W 2014 r. zrealizowano 127 eksmisji z powództwa gminy i 47 na rzecz innych osób. Do realizacji pozostało 1716 wyroków sądowych, z czego 876 ustalało prawo do lokalu socjalnego, 648 wyroków - prawo do pomieszczenia tymczasowego.
W ubiegłym roku wykwaterowano mieszkańców z 53 budynków, z tego z siedmiu w całości z powodu ich złego stanu technicznego. Wykwaterowano również 28 najemców z pojedynczych lokali mieszkalnych z uwagi m.in. na pożar (5 lokali), remont stropu (3 lokale), zły stan techniczny (8 lokali), zagrożenie życia i zdrowia (3 lokale).
Plan wykwaterowań obejmował łącznie 107 budynków zakwalifikowanych do wykwaterowania. Na dzień 31 grudnia 2014 r. do wykwaterowania pozostało 99 budynków.
W ramach programu mieszkania do remontu wykonywanego we własnym zakresie i na koszt przyszłego najemcy - wysłano 877 ankiet weryfikacyjnych do osób ubiegających się o przydział lokalu. Potwierdzoną ankietę złożyło 688 wnioskodawców.
W 2014 r. utworzono listę 193 osób zakwalifikowanych do otrzymania lokalu do remontu, z której uwzględniono 68 wniosków, ponadto uwzględniono też 69 pozycji z 2013 r.
Do 31 grudnia 2014 r. wpłynęły 220 propozycje pracy z 52 miejskich jednostek organizacyjnych. Wpłynęło 370 wniosków dłużników, którzy chcieli odpracować swój dług. Na tej podstawie przygotowano 339 umów na odpracowanie długu, z czego 1 stycznia obowiązywało 135 umów zawartych ze 169 osobami. 167 umów zostało wypowiedzianych lub dłużnicy nie zgłosili się do jednostek, 34 umowy zostały zakończone z uwagi na spłatę zadłużenia.
Najemcy odpracowali dług na kwotę ponad 1 mln zł. Łączne zadłużenie tych osób to ponad 4,6 mln zł. Najniższa kwota zaległości do odpracowania przez dłużnika to 1 900 zł. Największe, odpracowywane zadłużenie to kwota 140 tys. zł.
Większość prac deklarowanych polega na sprzątaniu, porządkowaniu, pielęgnacją zieleni. Dłużnicy swój dług uzasadniają trudną sytuacją osobistą - problemami finansowymi i zdrowotnymi, brakiem pracy.
Najmłodszy odpracowujący dłużnik ma 25 lat, najstarszy dłużnik odpracowujący dług ma 75 lat. Średnia wieku dłużników odpracowujących dług to niecałe 54 lata.
Wspólnoty mieszkaniowe
W 2014 r. gmina uczestniczyła w 4180 wspólnotach mieszkaniowych, trochę więcej niż w 2010 r. (4430).
Średnia wysokość zaliczki w grudniu 2014 r. wyniosła 2,65 zł/m kw. (eksploatacja - 0,78 zł/m2, konserwacja - 0,36 zł/m kw. i wynagrodzenie dla zarządcy - 0,63 zł/m kw.) oraz na fundusz remontowy ? 0,88 zł/m kw.
Ostatecznie wyburzono 46 obiektów zakwalifikowanych do rozbiórki w tym 17 budynków gospodarczych i 7 komórek gospodarczych.
W lokalach komunalnych nadal jest 11,5 tys. m kw. okien do wymiany.
Urząd zakupił 190 szt. przydomowych kompostowników, przekazanych w bezpłatne użytkowanie mieszkańcom Wrocławia.
Zawarto 84 umów o udzielenie dotacji na podłączenia indywidualnych gospodarstw domowych do sieci kanalizacyjnej, 296 dotacji na wymianę pieca węglowego w ramach programu Kawka.
Udokumentowano przeprowadzenie deratyzacji w ok. 7 tys. nieruchomości
Straż miejska i urzędnicy podjęli 188 interwencji z zakresu śmieci, przeprowadzając 155 wizji lokalnych. Wszczęto 12 postępowań w sprawie nakazania usunięcia śmieci, z czego jedno zakończyło się decyzją nakazująca usunięcie odpadów.
Zieleń
W 2014 r. wydano 1 422 decyzji zezwalających na wycinkę drzew i krzewów. W wydanych decyzjach zezwolono na usunięcie prawie 11 tys. szt. drzew oraz 25 tys. m kw. krzewów. Inwestorzy obowiązani zostali do posadzenia łącznie 8,2 tys. szt. drzew.
W 116 decyzjach zezwalających na wycinkę naliczono opłatę w wysokości 5,6 mln zł (decyzje wymagalne) oraz 8,5 mln zł dla decyzji z odroczoną opłatą. Wydano 60 decyzji odmownych, dzięki czemu uratowano 544 drzew oraz 700 m kw. krzewów.
W roku 2014 urząd przeprowadził akcję ?Ratujmy Kasztanowce? na terenach szkół. Uratowano 222 kasztanowców.
Zarząd Zieleni Miejskiej w ubiegłym roku zalesił 14,23 ha gruntów. ZZM konserwuje łącznie 2,5 tys. hektara zieleni, w tym 560 ha parków, 120 ha zieleńców, 547 ha zieleni przyulicznej, 1130 ha lasów i 79 ha zieleni tymczasowej. ZZM zasadził:
* 2,5 tys. drzew
* 27,8 tys. krzewów.
* 845 pnączy
* 469 bylin
* 150 tys. kwiatów - rośliny sezonowych/rabatowe - 150 698 szt.
W ramach programu zieleni rozproszonej zasadzono:
* 99 drzew
* 3,3 tys. krzewów
* 11 pnączy
* 359 bylin
Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości miał przynieść 222,6 mln zł dochodu. Ostatecznie przychody za 2014 r. wyniosły 189,5 mln zł.
W trybie przetargowym i rokowań sprzedano 119 nieruchomości gruntowych o łącznej powierzchni 27,6 hektara, w tym:
* 71 przeznaczonych pod zabudowę jednorodzinną (za które uzyskano 16,5 mln zł)
* 27 przeznaczonych pod zabudowę wielorodzinną (dochody 65 mln zł)
* 18 przeznaczonych pod usługi (13,2 mln zł)
* 3 przeznaczone pod aktywność gospodarczą (8,2 mln zł).
Ceny nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę jednorodzinną wahały się między 130 a 604 zł za m kw. Średnia cena metra kwadratowego wyniosła w minionym roku 293 zł. Najwyższe ceny uzyskano na osiedlach: Krzyki, Muchobór Mały, Kowale i Złotniki. Najniższą - ze sprzedaży działki położonej przy ul. Płużnej 48 na Jerzmanowie.
W przetargach na działki pod domy jednorodzinne najwięcej, bo 21 licytantów uczestniczyło w przetargu na sprzedaż nieruchomości położonej przy ul. Wilgowej 21 (Psie Pole). Zainteresowaniem cieszyły się działki o adresach:
* ul. Łukowska 42 ? licytowało 14 osób;
* ul. Żernicka 178-180 - licytowało 11 osób;
* ul. Krzeszowska 29a, b - licytowało 11 osób;
* ul. Łukowska 53 - licytowało 10 osób;
Najwyższa cena za działkę pod budynek wielorodzinny uzyskano przy ul. Traugutta 88-90, którą nabyły Zakłady Przemysłu Odzieżowego Otis za blisko 1800 zł za m kw. Średnia cena za działkę pod zabudowę wielorodzinną 639 zł. Najtańsza okazała się działka o powierzchni 1,38 ha położona przy ul. Marszowickiej
Ceny za działki pod usługi wahały się między 121 a 966 zł za m kw. Zdecydowanie najwyższe cen uzyskały oferty z Gaju, Starego Miasta czy okolic pl. Grunwaldzkiego. Najniżej notowane transakcje dotyczyły sprzedaży nieruchomości położonych na Strachowicach i Wojszycach.
W 2014 r. sprzedano 1456 lokali mieszkalnych, w tym 1404 w trybie bezprzetargowym na rzecz najemców, 50 w przetargu. Od 2005 r. liczba składanych wniosków o nabycie lokali spada. W latach 2005-2009 liczba ta mieściła się w przedziale 2200-4000 sztuk, a w latach 2010-2014 w przedziale 1000- 2700..
Średnia cena metra kwadratowego mieszkania sprzedawanego przez gminę wyniosła 4,8 tys. zł za metr. Najwięcej na Starym Mieście (5,8 tys. zł), najmniejsza na Psim Polu (4,2 tys. zł).
Sprzedano też 62 lokale użytkowe za 24,7 mln zł.
We Wrocławiu jest 10 tys. ha gruntów rolnych. W ubiegłym roku urzędnicy przeprowadzili 53 wizje terenowe, by kontrolować stan utrzymywania zwierząt gospodarskich. Przeprowadzili też 111 kontroli ubezpieczeń od odpowiedzialności cywilnej.
W 2014 r. oznakowano i zarejestrowano w bazie danych ?Psy miejskie? 1 736 psów. Baza wielokrotnie pozwoliła na odnalezienie właściciela zabłąkanego psa. Od 2005 r. oznakowano ogółem 23,5 tys. psów. Urzędnicy wydali 3 decyzje na utrzymywanie psów rasy uznanych za agresywne (2 rottweilery i 1 amerykański pitbull terrier) oraz 7 decyzje na utrzymywanie. Jednemu właścicielowi odebrano psa. Bezpłatnie rozdano 7 tys. rolek woreczków na psie odchody.
W 2014 r. miało miejsce 302 odkomarzeń na powierzchni 4 tys. ha. W ramach biologicznych metod zwalczania komarów zarybiono 50 zbiorników wodnych. Wpuszczono tam 54 kg narybku lina, 25 kg karasia pospolitego, 80 kg (narybek dwuletni), 50 kg karpia oraz 15 tys. słonecznic.
We Wrocławiu jest zarejestrowanych 34,7 tys. wędkarzy. W 2014 r. wydano 823 nowe karty wędkarskie, a także 3 karty łowiectwa podwodnego.
W 2014 r. wydano 722 decyzje o warunkach zabudowy, a także 3 075 decyzji o pozwoleniu na budowę. Z czego 2 907 udzielało pozwolenia na budowę, 168 odmówiło, 762 to decyzje o zmianie. 128 razy urzędnicy zgadzali się na rozbiórkę, z czego 5 razy odmówili. 60 proc. pozwoleń na budowę wydano w czasie krótszym niż połowa terminu przewidzianego przez prawo budowlane, czyli w czasie do miesiąca.
W ubiegłym roku wydzielono we Wrocławiu 9 334 nowych lokali.
Na koniec 2014 r. powierzchnia objęta uchwalonymi planami zagospodarowania przestrzennego wyniosła 16,4 tys. ha czyli 56,1 proc. Wrocławia. W tamtym roku uchwalono 29 planów na 422 ha (1,4 proc. powierzchni). Radni przystąpili do opracowania 31 miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obejmujących 163,52 ha.
Wszystkie komentarze