1/17
zamknij < >

Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]

Zdjęcie numer 1 w galerii - Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]

UM Wrocław

Prezentacja dotycząca nowego studium zagospodarowania
  • Zdjęcie numer 1 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 2 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 3 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 4 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 5 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 6 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 7 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 8 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 9 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 10 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 11 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 12 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 13 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 14 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 15 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 16 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
  • Zdjęcie numer 17 w galerii Jak ma wyglądać transport we Wrocławiu? Magistrat: stawiamy na tramwaj [MAPY]
Komentarze (54)
Zaloguj się
  • tekkkla

    0

    Po co tramwaj na Nowy Dwór czy Psie Pole, skoro są tam już tory kolejowe. Jedynym ratunkiem dla Wrocławia jest coś na kształt S-Bahn z Berlina czy Wiednia. To najtańsze i najprostsze rozwiązanie - mamy kilometry niewykorzystanych torów kolejowych, ew. można pociągnąć linię do lotniska. Sprawna kolej miejska najskuteczniej odciąża pozostałe środki transportu!!!

  • tay2

    0

    Byłem wiele razy i we Wiedniu i w Berlinie i ze świecą można tam szukać takich kretynizmów drogowych jak we Wrocławiu. Wszędzie, nawet w centrum są szerokie, wielopasmowe arterie i nikt ich bezsensownie nie ogranicza. O wielu. szybkich, szerokich drogach obwodowych prowadzących przez wiele tuneli i estakad, którymi szybko można przejechać z jednej dzielnicy do drugiej z pominięciem centrum już nawet nie wspominam. Jest też wszędzie pełno miejsc do parkowania, nawet i w centrum. Oczywiście płatnych, ale są i z parkowaniem nie ma problemu, a np we Wiedniu wszystkie drogi rowerowe są powytyczane tylko na chodnikach, na ulicach nie ma ich tam wcale. Porównywanie komunikacji miejskiej, to już totalny bezsens. W Berlinie oprócz tramwajów i autobusów mają jeszcze 10 linii metra i 15 linii kolei miejskiej S-Bahn (w nieco mniejszym Wiedniu 5 linii metra i 10 linii kolei miejskiej). Do tego przy końcowych stacjach metra i S-bahna wszędzie pełno darmowych, dużych parkingów P+R w przypadku Berlina, a we Wiedniu za jedyne 3 euro za 24h postoju. Jeśli u nas będzie kiedyś choć w połowie tak rozbudowana i szybka komunikacja miejska, to wtedy dopiero powinno się myśleć o jakichś ograniczeniach ruchu,

  • kiker1

    0

    @wi
    Jak można być tak ograniczonymi uważać, że tramwaj jest lepszy od autobusu, bo jedzie po wydzielonym torowisku i nie stoi w korkach. Przecież autobus może jechać po wydzielonym pasie, a tramwaj może mieć torowisko na jezdni. Różnica jest taka, że torowisko jest znacznie droższe i nie jest dostępne dla wszystkich pojazdów.

    To, czy pojazd ma wydzielony pas, nie zależy od tego, czy jest tramwajem, autobusem czy hulajnogą.

  • totmes72

    0

    Polityka miasta w 5 sekundach - polecam:
    www.youtube.com/watch?v=kYHWUaMN2j0

  • qwerfvcxzasd2

    0

    zdjęcie nr 9 czyli porównanie powierzchni jakei zajmują poszczególne środki transportu. proponuje postawić tam jeszcze wagon bydlęcy, zmieści sie wiecej ludzi - wypróbowana metoda.
    w ogóle to trzeba też wrócić do jednego kibla na korytarzu dla wszystkich . jakie to marnotrawstwo przestrzeni, że każdy ma swój.

    no i generalnie komuny, domiar i dokwaterowanie. taką mam koncepcję

    po to cywilizacja dala nam komfort, wolność i niezależność, żeby teraz Kokoszkiewicz z kolegami cofali nas do syfu z XIX wieku - gratuluję.

  • qwerfvcxzasd2

    0

    jak to jak ma wygladać komunikacja? korkowanie, zwężanie, zamykanie, pakowanie ludzi w ciągi jednopasmowe i narzekanie, że są korki. no i zero sensownych inwestycji,

  • jerzyt21

    0

    "Więcej .... przestrzeni pieszych, "
    No to już jest sukces ta, tam: Jagodno, Nowy Dwór, Psie Pole, Muchobór Wielki.
    Na piechotę do centrum.

  • jakis_gosc01

    0

    Byłem wiele razy i we Wiedniu i w Berlinie i ze świecą można tam szukać takich kretynizmów drogowych jak we Wrocławiu. Wszędzie, nawet w centrum są szerokie, wielopasmowe arterie i nikt ich bezsensownie nie ogranicza. O wielu. szybkich, szerokich drogach obwodowych prowadzących przez wiele tuneli i estakad, którymi szybko można przejechać z jednej dzielnicy do drugiej z pominięciem centrum już nawet nie wspominam. Jest też wszędzie pełno miejsc do parkowania, nawet i w centrum. Oczywiście płatnych, ale są i z parkowaniem nie ma problemu, a np we Wiedniu wszystkie drogi rowerowe są powytyczane tylko na chodnikach, na ulicach nie ma ich tam wcale. Porównywanie komunikacji miejskiej, to już totalny bezsens. W Berlinie oprócz tramwajów i autobusów mają jeszcze 10 linii metra i 15 linii kolei miejskiej S-Bahn (w nieco mniejszym Wiedniu 5 linii metra i 10 linii kolei miejskiej). Do tego przy końcowych stacjach metra i S-bahna wszędzie pełno darmowych, dużych parkingów P+R w przypadku Berlina, a we Wiedniu za jedyne 3 euro za 24h postoju. Jeśli u nas będzie kiedyś choć w połowie tak rozbudowana i szybka komunikacja miejska, to wtedy dopiero powinno się myśleć o jakichś ograniczeniach ruchu,.

  • fajny_kwapisz

    0

    Panie Kokoszkiewicz...
    Okolica PKS to jakiś odlot. Zburzyli dworzec autobusowy, żeby zbudować nowy, znacznie mniejszy. Postawili tam parking na kilka tysięcy aut (kto przyjeżdża do miast autem, żeby przesiadać się na autobus?), ale ograniczyli/zlikwidowali ruch aut w okolicy. Co więcej, ruch samochodowy zlikwidowali na Suchej, między PKS a PKP, ale nie zbudowali nawet zadaszonego przejścia między nimi. Do tego zlikwidowali torowisko tramwajowe.

    Mamy więc dworzec autobusowy, na którym nie ma miejsca na autobusy. Można w nim za to zaparkować autem osobowym, ale nie ma jak tym autem dojechać. Do tego nie można dojechać tramwajem ani komfortowo dojść z pociągu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX