Przegląd Piosenki Aktorskiej

Co jest grane 24

6207 imprez dziś
Do poczytania
  • Watch Docs. Jonathan Littell: Jesteśmy odpowiedzialni za wiele, jeśli nie większość trudności Afryki

    Watch Docs. Jonathan Littell: Jesteśmy odpowiedzialni za wiele, jeśli nie większość trudności Afryki

    KINO

    - Wielu Europejczyków wciąż patrzy na mieszkańców Afryki z pozycji kolonialnego uprzywilejowania. Widzą leniwych, niewykształconych ignorantów. To nie jest wina Afryki, a Zachodu, zachodniego dziedzictwa. - mówi Jonathan Littell. "Szkodliwe jednostki", jego filmowy debiut, otwierają tegoroczną edycję festiwalu Watch Docs - Prawa Człowieka w Filmie. Z tej okazji autor po raz pierwszy odwiedzi Polskę.

Nie przegap!
  • Mistrz i Uczeń. Wystawa porezydencyjna

    Mistrz i Uczeń. Wystawa porezydencyjna

    wystawa

    Wystawa Magdaleny Soboń i Barbary Mydlak podsumowującej projekt "Mistrz i Uczeń" w Galerii Sztuki Tętno "Mistrz i Uczeń" to wspólny projekt Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju i Programu Rezydencji Artystycznych A-i-R Wro – Europejskiej Stolicy Kultury Wroclaw 2016. Projekt "Mistrz i Uczeń" Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju we wrześniu 2016 roku stało się gospodarzem miesięcznej rezydencji dwóch artystek związanych z Pracownią Papieru Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Podczas projektu „Mistrz i Uczeń” Magdalena Soboń i Barbara Mydlak pracowały nad obiektami z wykorzystaniem różnych metod czerpania papieru, wymieniając się wspólnie doświadczeniem i pomysłami. Bardzo duży wpływ na ich twórczość miały poznawane w miejscu pobytu osoby, historia miasteczka czy zasłyszane lokalne legendy. Magdalena Soboń, która przyjechała do Muzeum w roli Mistrza, jest doktorem habilitowanym i pracuje w Katedrze Tkaniny Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. Zajmuje się papierem ręcznie czerpanym, tkaniną unikatową, grafiką. Podczas rezydencji zainspirowała się dźwiękiem, który towarzyszy procesowi wytwarzania papieru ręcznie czerpanego, jego „narodzinom”. Swoją uwagę poświęciła odgłosom wody słyszanym w czerpalni, ale też rzeki przepływającej przez Duszniki. Każde z nagrań trwało 23 sekundy – to właśnie tyle potrzeba, aby wyczerpać kartkę papieru i to właśnie ten czas odmierzał rezydentce skupienie na „Rzeczach ze słuchania”. Artystka zainspirowana leczniczym charakterem lokalnych wód źródlanych, na swoje prace próbowała przełożyć własną analizę oddziaływania na człowieka szumów o różnej częstotliwości. Efektem pracy rezydencyjnej są obiekty z papieru o charakterze przestrzennym, nawiązujące do kształtu tuby czy odzwierciedlające rozchodzące się fale dźwiękowe. Barbara Mydlak występująca w tym duecie w roli Ucznia, to studentka Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na Wydziale Sztuk Wizualnych. Jest laureatką wielu nagród oraz stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Podczas rezydencji w muzeum artystka kontynuowała swoje dotychczasowe poszukiwania i eksperymenty związane z okresową odnową świata, tajemnicą narodzin, śmierci i odrodzenia, jaką można zaobserwować w naturalnym rytmie przyrody. Inspirowała ją w niej istota nieskończonego cyklu, podobnego do tego, w jaki sposób powstają prace z papieru. W cyklu „Nie wiem gdzie jest mój dom” artystka postanowiła skupić się na specyfice miejsca rezydencji. Inspiracją dla jej pracy stały się m.in. góry. Jak sama mówi: „Chciałam przenieść ich energię, zabrać ją ze sobą na dłużej. Ich wiek, budowa, temperatura, wilgotność, zapach, kształt wydobyty światłem i cieniem oraz lokalne legendy i tradycje stały się obiektem mojego zainteresowania”.

Na co do kina
  • Repertuar kin
  • Pitbull. Niebezpieczne kobiety

    Pitbull. Niebezpieczne kobiety

    akcja

    Ocena 2/6

    W 2015 roku 40% funkcjonariuszy przyjętych do policji stanowiły kobiety. Wśród nich są Zuza (Joanna Kulig) i Jadźka (Anna Dereszowska). Na drodze świeżo upieczonych policjantek los szybko stawia starszych kolegów po fachu: Gebelsa (Andrzej Grabowski) i Majamiego (Piotr Stramowski). Ich doświadczenie okaże się bezcenne w starciu funkcjonariuszek ze skorumpowanymi przełożonymi, takimi jak Izabela Zych ps. Somalia (Magdalena Cielecka) oraz brutalnym, przestępczym światem mafii „paliwowej”, której macki sięgają dalej niż można sobie wyobrazić… Życie prywatne bohaterek jest równie skomplikowane. Jadźka na co dzień zmaga się z nieobliczalnym mężem (Artur Żmijewski) – pracownikiem wywiadu skarbowego, powiązanym z mafią, natomiast Zuza niefortunnie wikła się w romans z Remkiem ps. Cukier (Sebastian Fabijański), socjopatycznym gangsterem, którego dziewczyna – Drabina (Alicja Bachelda-Curuś) właśnie wychodzi z więzienia…

  • Przełęcz ocalonych

    Przełęcz ocalonych

    dramat

    Ocena 3/6

    Autentyczna historia człowieka, który stał się bohaterem jednej z najkrwawszych bitew II wojny światowej mimo, iż odmówił noszenia broni. Schyłek drugiej wojny światowej. Armia amerykańska toczy ciężkie walki z Japończykami o każdy skrawek lądu na Pacyfiku. Strategicznym celem jest wyspa Okinawa, której zdobycie może oznaczać ostateczną klęskę Japonii. Wśród setek tysięcy amerykańskich żołnierzy trafia tu Desmond T. Doss, sanitariusz, który ze względu na przekonania odmówił noszenia broni. Traktowany z nieufnością, oskarżany o tchórzostwo, wkrótce udowodni jak bardzo się wobec niego mylono. Podczas najcięższych starć, wielokrotnie ryzykując życiem, wydostaje z ognia walki ponad 70 rannych żołnierzy. Tak rodzi się legenda bezbronnego bohatera.

  • Sully

    Sully

    dramat

    Ocena 2/6

    15 stycznia 2009 roku Airbus A-320 linii US Airways wystartował z lotniska LaGuardia w Nowym Jorku. Gdy przelatywał nad Manhattanem, w maszynę uderzyło stado dzikich gęsi, niemal natychmiast unieruchamiając oba silniki. Pilot Chesley Sullenberger III nie stracił zimnej krwi i udało mu się dokonać niesamowitego wyczynu – wylądował na rzece Hudson, ratując życie 155 pasażerów. Ogłoszony przez media bohaterem, krótko cieszył się sławą. Choć wciąż napływały zaproszenia do popularnych programów, coraz częściej zaczęto podawać w wątpliwość słuszność jego decyzji. Clint Eastwood może i ma już 86 lat, ale najwyraźniej nie zamierza zwolnić tempa – oparty na faktach Sully to 35. film w jego reżyserskiej karierze. Choć cud na rzece Hudson uznano za wyjątkowe wydarzenie w historii lotnictwa, u Eastwooda happy end to zaledwie początek: prawdziwe kłopoty dopadły Sullenbergera dopiero po wypadku. Z pomocą grającego tytułową rolę Toma Hanksa (z fryzurą, której nie powstydziłby się sam doktor Emmett Brown) udowadnia, że społeczeństwo nikogo nie kocha bardziej niż zwykłych ludzi wykazujących się niezwykłą odwagą. Co nie przeszkadza mu w jednoczesnym pomniejszaniu ich zasług.